Fitness Gyors és könnyű

Zabkása házilag – készítsd el minden nap másképp!

zabkása házilag

Zabkása, a laktató szuperreggeli

Gondolkoztál már azon, hogy mi lehet az a tökéletes reggeli, ami gyorsan elkészül, olcsó, változatos, egészséges és egyben laktató is?
A nap első étkezésének – amellett, hogy fel kell töltsön energiával – tartalmaznia kell vitaminokat, rostokat és ásványi anyagokat is.
Ilyen szuperreggeli a zabkása, mely a Clean Eating Hungary csapatának is nagy kedvence.
Korábban már írtunk arról, hogy hogyan lehet tökéletes zabkását készíteni.

Összeírtunk 6 okot, amiért érdemes zabkását enned:

1. Alacsony a glikémiás indexe miatt cukorbetegek is bátran ehetik.

2. Az oldható rosttartalma miatt csökkenti a vérnyomást.

3. Fehérjét, szénhidrátot és antioxidánsokat is tartalmaz.

4. Természetes anyag, mert a boltokban kapható natúr zabpehely csakis zabpelyhet tartalmaz.

5. Rendszeres fogyasztása csökkenti a szív-és érrendszeri megbetegedések kockázatát.

6.  Hamar eltelít, sokáig teltségérzetet biztosít, feltölt energiával és béltisztítónak is kiváló.

Mi a helyzet az instant zabkásával? Miért ajánljuk inkább a házilag készített zabkását?

Az instant verzió igazán csábító azok számára, akik odafigyelnének az egészségükre, de csak néhány percük van a reggelire. Mi azonban azt ajánljuk, inkább magadnak készítsd el a zabkásádat. Az instant kásák számos olyan hozzávalót tartalmaznak, melyek nem passzolnak a clean étrendhez, továbbá ár-érték arányban is jobban megéri a házilag elkészített verziót választanod.

Alkosd meg a saját zabkásádat!

Ha  igazán jót akarsz magadnak, megalkotod a saját, házilag elkészített receptedet, a száz százalékosan egészséges és finom zabkásáért. Így csak az lesz benne, amit Te szeretsz, ami egészséges a számodra. 🙂
A házilag készített zabkásának számos előnye ismert. Számunkra az egyik legkecsegtetőbb tulajdonsága az, hogy úgy variálhatjuk, ahogyan az ízlésünk, hangulatunk diktálja. Bátran adhatunk hozzá idényjellegű, friss gyümölcsöket, magvakat, dióféléket, netán aszalt gyümölcsöket. Olcsó, egészséges étel, amelynek az elkészítése rendkívül gyors és egyszerű. Mivel cukorhelyettesítőkkel is igazán ízletessé válik, diéta alatt is bátran fogyasztható.

Mivel dobhatod fel a zabkásádat?

Az elkészült alapra tehetünk áfonyát, málnát,banánt, almát, körtét, szilvát, ananászt, őszibarackot, sárgabarackot, szedret, kivit, meggyet, fügét és még sorolhatnánk. Kiegészíthetjük továbbá étcsokoládé darabkákkal, aszalt gyümölcsökkel, diófélékkel, mogyorófélékkel, mazsolával, mézzel, kókusszal, kakaóval,fahéjjal, mogyoróvajjal is. Csak a fantáziánkon, ízlésünkön múlik, hogy milyen verziókat próbálunk ki.

Végtelen variáció – Készítsd el mindennap másképpen a zabkásádat!

A zabkása alap többféleképpen is elkészíthető, az alábbi fahéjas alapreceptet jó szívvel ajánljuk! Próbáld ki minél több ízesítésben zabkásádat, hogy megtaláld mik a Te személyes kedvenceid!

Jó étvágyat kívánunk a holnapi reggelidhez! 🙂

Ha elkészítetted, írd meg Nekünk kommentben, hogy sikerült, tetszett-e a recept javaslatunk. 🙂

zabkása
Értékelés
Szavazatok: 5
Értékelés: 5
Tiéd:
Értékeld a receptet!
Funkciók
Hozzáad az étrendtervezőhöz:
Hozzáadtuk az étrendtervezőhöz.
Receptkártya nyomtatása
Add to Shopping List
This recipe is in your Shopping List
Tápanyagadatok
Zabkása házilag
Mennyiség egy adagban
Energiatartalom: 207 Zsírból származó energia: 36
% DV (napi érték)*
Összes zsírtartalom: 4g 6%
Telített zsírok: 1g 5%
Többszörösen telítetlen zsírok 1g
Egyszeresen telítetlen zsírok 2g
Nátrium 82mg 3%
Kálium 193mg 6%
Szénhidrát: 34g 11%
Élelmi rostok: 5g 20%
Cukrok: 1g
Fehérje: 9g 18%
'A' vitamin 5%
Kalcium 25%
Vas 13%
* A százalékos napi értékek kétezer kalóriás étrendre vonatkoznak.
Elkészítési idő
20perc
Költség
Hozzávalók
Ennyi adagra: személy
Elkészítési idő
20perc
Költség
Hozzávalók
Ennyi adagra: személy
zabkása
Értékelés
Szavazatok: 5
Értékelés: 5
Tiéd:
Értékeld a receptet!
Funkciók
Hozzáad az étrendtervezőhöz:
Hozzáadtuk az étrendtervezőhöz.
Receptkártya nyomtatása
Add to Shopping List
This recipe is in your Shopping List
Tápanyagadatok
Zabkása házilag
Mennyiség egy adagban
Energiatartalom: 207 Zsírból származó energia: 36
% DV (napi érték)*
Összes zsírtartalom: 4g 6%
Telített zsírok: 1g 5%
Többszörösen telítetlen zsírok 1g
Egyszeresen telítetlen zsírok 2g
Nátrium 82mg 3%
Kálium 193mg 6%
Szénhidrát: 34g 11%
Élelmi rostok: 5g 20%
Cukrok: 1g
Fehérje: 9g 18%
'A' vitamin 5%
Kalcium 25%
Vas 13%
* A százalékos napi értékek kétezer kalóriás étrendre vonatkoznak.

Elkészítés:

  1. Egy kisebb edénybe öntsd bele a tejet, a vizet és a zabpelyhet,majd hagyd állni 5-10 percig.
  2. Ha a zabpehely megdagadt közepesen lángon, állandó kevergetés mellett kezd el főzni 10-15 percig, amíg krémes állagú nem lesz.
  3. Kevergetés közben add hozzá a csipet sót, a fél kiskanál vanília aromát negyed kiskanál fahéjat.
  4. Zabkásádat ha szeretnéd, főzés közben édesítheted ízlés szerint egy-két kiskanál mézzel. (Ízlés szerint több mézet is adhatsz hozzá és használhatsz cukorpótló készítményeket is).
  5. Ha kész, a tűzről lehúzva pihentesd az elkészült zabkását pár percig, majd ízlés szerint tegyél rá friss vagy aszalt gyümölcsöket, olajas magvakat, chia magot.

További egészséges, gyorsan és könnyedén elkészíthető reggeli recept ötleteink:

Brokkolis szendvicskrém

Clean fahéjas Cini Minis

Diétás frittata