Tudatos táplálkozás

Irány a tenger! – Clean Eating vízi verzió

Sokan ódzkodnak a halak és a “tengeri herkentyűk” fogyasztásától. Annak ellenére, hogy egyre elterjedtebbek a különféle mediterrán ételek, a mai napig számos olyan ember akad, aki nem eszik halat, rákot vagy kagylót, mert valamiért idegenkedik tőle.

Vannak, akiket a halak szaga tántorít el – de rengetegen egyszer-egyszer kóstolták valamelyik fogást, és csalódtak, mert valószínűleg nem volt jól elkészítve.

Vagy egész egyszerűen rossz ételekre asszociálnak: egyeseknek a halételek egyet jelentenek az ízetlen tonhalkonzervekkel – másoknak meg a hal az az “unalmas egészséges cucc, a hús helyett”.

Pedig ha jól készítjük el a tenger gyümölcseit, elképesztően finom és nagyon egészséges ételeket kapunk!

Miért érdemes halakat és tengeri herkentyűket fogyasztani?

A tenger gyümölcsei dúskálnak a fehérjében, ami elengedhetetlen az izmaink fenntartásához és építéséhez – ráadásul rendkívül jó minőségű fehérjét tartalmaznak, így ha nem eszünk húst, mindenképp érdemes halételekkel pótolnunk a proteint.

Másrészt pedig sok telítetlen zsírsavat (például többszörösen telítetlen Omega 3-at) tartalmaznak. Ezek a zsírok rendkívül fontosak a megfelelő agy- és szem- és testműködéshez, valamint a  jó közérzet kialakításában és a depresszió kezelésében is lényeges szerepet játszanak.

A halak D-vitamin-tartalma is magas, amelynek létfontosságú szerepe van többek közt az erős immunrendszer kialakításában. A halak és tengeri ételek fogyasztása csökkenti a szívbetegségek kialakulásának valószínűségét; tanulmányok mutatják, hogy a rendszeres halfogyasztók közt ritkábban fordul elő szívinfarktus vagy stroke.

Felmérések szerint azok, akik gyakran fogyasztanak halat vagy a tenger egyéb gyümölcseit, jobban alszanak, és nappal is hatékonyabban funkcionálnak – ez tudósok szerint valószínűleg a nagy mennyiségű D-vitaminnak köszönhető.

Tenger gyümölcsei Clean Eating módra

A fentiek alapján valószínűleg nem meglepő, hogy a halak, rákok, kagylók a tiszta táplálkozás alapvető hozzávalói közé tartoznak. A számos pozitív egészségügyi hatás mellett a jól elkészített tengeri ételek rendkívül ízletesek lehetnek – ráadásul sokoldalúan elkészíthető ételekről beszélünk, így szinte garantált, hogy találunk olyan receptet, amivel új kedvencet avathatunk konyhánkban.

Íme pár tuti választás!

A lazac az egyik legnépszerűbb hal, nem véletlenül. Kiemelkedően magas Omega-3 tartalma miatt még egészségesebb, mint a többi halfajta, fantasztikus íze van, és rengeteg különlegességet készíthetünk belőle.

Ez például igazi klasszikus grill kedvenc, ami fogyókúrához is tökéletes:

Grill lazac zöldségropogóssal

Ezt a spenóttal bolondított lazacos palacsintát biztosan hamar felvesszük az otthoni étlapra:

Spenótos palacsinta-roll

Lazac, narancs és zöldbab – egy igazi gourmet különlegesség receptje:

Narancsos lazac sült zöldbabbal

Fehérjedús reggeli olasz módra – a tojás és a hal kitűnő kombináció:

Protein frittata

Mint korábban említettük, a tonhal nem csak unalmas konzervként létezik – csináljunk belőle inkább ízletes fasírtot:

Juicy Lucy tonhalfasirt

Végezetül pedig a garnélarákról se feledkezzünk meg – íme egy szuper basmati rizses recept:

Ínyencség ebédre: Mézes citromos garnélarák basmati rizzsel

És ez csak néhány recept volt a több mint 300 közül!

Próbáld ki a Clean Eating Életmódprogramot! 1 hónapig csak 90 Ft-ért!

🥑 300+ egészséges, finom recept – hetente újabbakat küldünk

🥑 Kipróbált, bevált mintaétrendek

🥑 5 db e-könyv, összesen több mint 15.000 Ft értékben!

🥑 Hetente több Clean Eating cikk, hogy motivált maradj!

Kattints, és regisztrálj a próbahónapra mindössze 90 Ft-ért > bit.ly/csatlakozz-a-clean-eatinghez