Tudástár Tudatos táplálkozás

Az 5 legnagyobb tévhit a Clean Eatinggel kapcsolatban

A Clean Eating az utóbbi évek egyik leghatásosabb életmódbeli trendje, mely hazánkban még nem tudott elterjedni igazán. Ennek az oka többnyire a nem megfelelő kommunikációban keresendő, valamint abban, hogy ami újdonság, annak rendszerint nagyon sok támadója akad. Ebből kifolyólag sajnos rengeteg tévhit terjeng az emberek között a Clean Eating kapcsán, melyek többségét az alábbiakban megpróbáljuk szétoszlatni!

Csak zöldség és gyümölcs jöhet

Aki nem olvasott utána eléggé a tiszta étkezés írott és íratlan szabályainak, az hajlamos úgy hinni, hogy ez az életmód és táplálkozási szokás kizárólag zöldségekre és gyümölcsökre épül fel, hiszen ezeket tekinthetjük a lehető legtisztább élelmiszereknek. Ezzel a kijelentéssel nem is lehet vitatkozni, a tiszta étrendben valóban központi szerepet játszanak, de butaság lenne azt állítani, hogy csak ilyesmit ehetünk, ha a Clean Eatinget követjük. Hús, teljes kiőrlésű gabonák, tejtermékek, egyszóval szinte bármi szóba jöhet, ami minimális átalakulással a tányérra tehető.

Azonnal lefogyunk tőle

Rengetegen azért csalódnak nagyot a tiszta étkezésben, mert úgy gondolják, hogy amint átállnak, azonnal eredményeket érnek el. Csakhogy Róma sem egy nap alatt épült fel, így a fogyás sem feltétlenül indul be azonnal. Ez egy relatíve hosszú folyamat, és csak rajtunk múlik, hogy mennyire lesz intenzív az egész. A Clean Eating ugyanis valóban biztos fogyást ígér – ha betartjuk az alapszabályokat –, de nem azonnal, hiszen éhezni itt nem kell senkinek. Ez is egyfajta tévhit, amit ideje elfelejteni!

Ez is csak egy diéta

Határozottan nem az! A Clean Eating diétaként történő alkalmazása teljesen felesleges. Nyilván nem hatástalan, hiszen már hetek alatt képes méregteleníteni a szervezetünket, felgyorsítani az anyagcserénket, javítani közérzetünket és leolvasztani rólunk némi felesleget, azonban tartós megoldásra csak akkor számíthatunk tőle, ha életvitelszerűen kezdjük alkalmazni. Ebből kifolyólag nem lehet, nem szabad diétaként tekinteni rá, sokkal inkább egy konkrét életmódként, amihez egyáltalán nem tartoznak túl szigorú szabályok, ha sikerül alaposan megismerkednünk a lehetőségekkel. A tiszta étkezés ugyanis rengeteg kitűnő alternatívát kínál ahhoz, hogy minden korosztály, akár még a legkisebbek, a gyerekek is magukhoz vehessék a fejlődésükhöz szükséges tápanyagokat és vitaminokat, melyeket a Clean Eating egyáltalán nem korlátoz.

Boltban nem is vásárolhatunk

Az egyik legnagyobb képtelenség a tiszta étkezés kapcsán alighanem az, hogy kizárólag akkor tudjuk megfelelően követni, ha nem a boltban vásárolunk, hanem mindent megtermelünk önmagunknak. Bár szép alapelv, de a fogyasztói társadalomban az önfenntartás ebben a tekintetben nem megvalósítható, még ha valóban ez jelentené azt a makulátlan tiszta étkezést, aminek részeként soha nem kellene aggódnunk azon, hogy egy étel honnan származik. A bolti vásárlás a Clean Eating során egyáltalán nem tiltott, noha tény és való, hogy alaposan meg kell válogatnunk, hogy milyen élelmiszerek közül vásárolunk, lévén a cél, hogy minél kevesebb vegyi anyagot és feldolgozott tápanyagot vigyünk be a szervezetünkbe.

Minden tiszta étel íztelen

A végére hagytuk a leghumorosabb tévhitet, miszerint minden tiszta étel íztelen. Egy cukorral és zsírral teletömött hamburgerhez mérten talán ez igaz is, de valójában semmi sem tiltja meg, hogy egy élelmiszerbe valamilyen ízesítőt tegyünk a Clean Eating részeként. Milliónyi zseniális recept létezik, melyek képesek teljesíteni a tiszta étkezéshez kapcsolódó szabályokat, így akár például még szuper hamburgert is készíthetünk magunknak.