Tudástár Tudatos táplálkozás

Hogyan kezdj neki a Clean Eatingnek?

A Clean Eating, avagy a tiszta táplálkozás életmódszerű folytatása egy valódi tudástáron alapuló tudomány, melyhez rengeteg alapismeret és megannyi utánajárás szükségeltetik azok számára, akik nem időszakos diétaként tekintenek erre a rendkívül egészséges táplálkozási alternatívára. A Clean Eating beteljesítéséhez ugyanis szükséges a megfelelő Clean Food, azaz a tiszta étel, melynek a lényege, hogy a lehető legkevesebb feldolgozott tápanyagot tartalmazza – a legjobb, ha inkább semmit sem, tehát közvetlenül a természetből kerül a tányérunkra.

Ez elsőre talán nem tűnik túl egyszerűnek, azonban a tiszta táplálkozás tudománya egyáltalán nem megvalósíthatatlan vagy kivitelezhetetlen még azok számára sem, akik nem a felső tízezerhez tartoznak. Pusztán elkezdeni nehéz az átállást, éppen ezért az alábbiakban most ehhez adunk hasznos tanácsokat!

 Csak tudatosan

Az első és legfontosabb a Clean Eating kapcsán, hogy mindig tudatosan kezdjük el. Ne azt együk és ne úgy, ahogyan azt mi gondoljuk, hanem pontosan olvassunk utána. Ma már a világháló a legnagyobb tudástár ezen a téren, és CleanEating.hu jóvoltából ráadásul már magyar nyelven is elérhető minden szükséges, mindemellett pedig alapvető tudás a kezdéshez. Mindig úgy induljunk el, hogy tudjuk hová érkezünk, hogy mit szeretnénk elérni, hiszen a céltalanság egy életmódváltás előtt soha nem szerencsés. Fogyni akarunk? Fiatalodni? Szeretnénk egészségesebben élni? Netán csak egyszerűen jobban éreznénk magunkat a bőrünkben? Tudatos indítással bármit elérhetünk!

 Lassan járj, tovább érsz

 Ne akarjunk rögtön ajtóstól rontani a házba, ha úgy határozunk, hogy a Clean Eating életformát követjük. Abból sem sült még ki soha semmi jó, ha egyik napról a másikra megpróbálunk tisztán táplálkozni. Ez egy folyamat, mely az imént említett megfelelő tudatossággal gyorsan és hamar bekövetkezhet, ha viszont egyik napról a másikra csak tiszta élelmiszereket teszünk a tányérunkra, nem kizárt, hogy a drasztikus változás miatt pár hét alatt elmegy a kedvünk az egésztől. Mindez nyilván annak a függvénye is, hogy korábban mennyire éltünk drasztikusan önmérgező életet. Ha mindent végletekig sóztunk és cukroztunk, akkor könnyen előfordulhat, hogy elsőre óriási különbséget kell legyűrnünk, így a fokozatos áttérés elve sokkal szerencsésebb.

 Bátran kérdezz

Mint köztudott, a Clean Eating lényege, hogy olyan élelmiszereket fogyasszunk, melyek nem estek át feldolgozáson, tehát a természetből leszüretelve vagy begyűjtve a lehető legkevesebb átalakuláson mentek át, míg elértek a tányérunkig. Ha nem vagyunk biztosak egy-egy étel tisztaságában, inkább kérdezzünk, nézzünk utána, ismerkedjünk meg azzal a folyamattal, aminek részeként az élelmiszer eljutott hozzánk. Az elején még biztosan sokszor bizonytalanodunk el, de az internet ott van a kezünkben, használjuk bátran.

 Termelj magadnak

Sokan úgy vélik, hogy csak akkor lehetünk a lehető legmagabiztosabban a Clean Eating követői, ha saját magunk termeljük meg azt az ételt, amit megeszünk. Ez nyilván manapság már óriási önfeláldozással jár, és a felgyorsult életünkbe nem fér bele, hovatovább egy nagyváros kellős közepén elég komoly nehézségeket állít elénk, de ha van rá lehetőségünk, ha van egy kis kertünk, akkor használjuk ki. Ültessünk néhány gyümölcsfát vagy bokrot, ássuk fel a talajt és termeljünk némi zöldséget, hiszen ezekben maximálisan biztosak lehetünk, hogy teljesen tiszta ételek, lévén a mi szemünk láttára jutottak el a földből vagy a fáról az asztalra.