Tudástár Tudatos táplálkozás

Mi a leggyakoribb 5 Clean Eating étel?

Rengetegen vannak, akik érzik a mindennapokban, hogy valami nincs rendben velük. Fáradtak, elcsigázottak, kimerültek, holott az óra szerint eleget alszanak éjszakánként. A problémát sok esetben az étkezés hiányosságai okozzák. A rengeteg feldolgozott alapanyag, a sok vegyi anyag, a tartósítószerek, az ízfokozók, a szín- és állagjavítók, a stabilizátorok és egyebek annyi terhet raknak a szervezetünkre, hogy képtelenek leszünk azt a sok „műanyagot” megfelelően feldolgozni, ezért lerakódnak a szervezetünkben, és a fenti problémákat okozzák.

Hogy mi lehet a megoldás? A Clean Eating például az egyik legjobb és leggyorsabb alternatíva, ha segítségre van szükségünk! A tiszta étkezés segítségével kizárhatjuk szervezetünkből a felesleges méreganyagokat, és a legtisztább alapanyagok elfogyasztásával hozzájárulunk ahhoz, hogy testünk egészségesen működhessen. Hogy milyen ételekkel és alapanyagokkal tudjuk a legkönnyebben elérni mindezt? Melyek a leggyakoribb Clean Eating ételek? Lássuk az alapokat:

 Zöldség

 A zöldség az egyik legjobb alapanyag, ha tiszta ételeket szeretnénk fogyasztani. Bár arra nem árt vigyázni, hogy honnan származik az adott élelmiszer, hiszen egy agyonvegyszerezett paradicsom ugyanolyan káros lehet, mint egy gyorséttermi hamburger, de ezt könnyedén kiküszöbölhetjük, ha mindig az évszaknak megfelelő zöldséget fogyasztunk, és azt vagy termelői piacon vásároljuk meg, vagy saját magunk termeljük őket. Ezeknél tisztább élelmiszer aligha kerülhetne a tányérunkra, szinte egyenesen a földekről!

 Gyümölcs

 A gyümölcs esetében hasonló szempontokat kell figyelembe vennünk, mint a zöldségeknél. Rendkívül tiszta, vitaminokban és tápanyagokban gazdag ételforrások, melyek egész évben elérhetők, de érdemes inkább mindig az évszakhoz illeszkedőt választani, és nem epret enni karácsonykor, mert az nagy valószínűséggel mindennek nevezhető, csak epernek nem a sok belepumpált színezőanyag, tartósítószer és egyéb vegyszer mellett. A legjobb itt is, ha piacról, közvetlenül termelőtől vásárolunk, de ha van egy picike kertünk, pár gyümölcsfával máris sokat tehetünk a Clean Eating megvalósulásáért.

 Tiszta hús

 Mint a legtöbb életmódszerűen követhető egészséges táplálkozási módszer, úgy természetesen a Clean Eating sem tiltja a tiszta húsok fogyasztását. Éppen ellenkezőleg, bármilyen hús, még a vörös húsok is engedélyezve vannak, akár zsírosak, akár nem. Nyilván a mértéket mi határozzuk meg, és egészségünk szempontjából a fehér húsok előnyösebbek, de a lényeg itt a tisztaság, aminek a húsételek makulátlanul megfelelnek.

 Teljes kiőrlésű gabonafélék

 Míg a fehérlisztből készült tésztákat és péksüteményeket a Clean Eatingen belül sem tartják szerencsésnek, addig a teljes kiőrlésű gabonafélékből készült ételek közül néhány bátran elfogyasztható. Az ilyen élelmiszerek ugyanis teljesen kielégítik a tiszta étkezés alapszabályait, hiszen a gabonán kívül szinte csak természetes alapanyagokat tartalmaznak, így jól megválogatva érdemes lehet beépíteni őket az étrendbe.

 Tejtermékek

 A tejtermékeket valamiért a legtöbb diéta tiltja, de a Clean Eeating ezt sem, hiszen többségük közvetlenül, mesterséges átalakítás és adalékanyagok nélkül kerül az asztalra. Tej, tiszta joghurt, kefir, tejföl, sajt – bármi jöhet, ha nincsenek benne tartósítószer és egyéb adalékanyag. Különösen a joghurtok kemény diók, mert a manapság joghurtként árult készítményeknek valójában közük sincs az eredeti joghurtokhoz, olyan sok cukrot, színezéket és ízfokozót tartalmaznak.