Biotin

A biotin (H-vitamin) kéntartalmú vitamin. A zsírsavak előállításában, a szénhidrátfelhasználásban, aminosav-anyagcserében van szerepe. Vízoldékony, nem hőérzékeny vitamin. Szabad és kötött formában lehet jelen ételeinkben. A bélbaktériumok is előállítják. Naponta 20-50 mcg-t fogyasztunk el átlagos vegyes táplálkozás mellett, ami fedezi a szükségletet.

A biotin megfelelő mennyiségben hozzásegít az erősebb, egészségesebb körmökhöz, hajhoz. A sejtek inzulinérzékenységét növeli, ezért cukorbetegségben is előnyös. 

A biotin főbb forrásai: Máj, élesztő, tojássárgája, zöldségek, diófélék

A biotin hiánytünetei: Fáradtság, étvágyvesztés, bőrproblémák, hajhullás, vérszegénység, koleszterinszint emelkedés. Hiányállapot relégtelen táplálkozás vagy felszívódási zavarok következtében is előfordulhat, ugyanezt idézheti elő a nyers tojásfehérje tartós és nagy mennyiségű fogyasztása is.

Nature

Tartalmainkat először hírlevél-olvasóinknak küldjük el. Iratkozz fel, hogy elsőként kapd meg leveleinket!

Tartalmainkat először hírlevél-olvasóinknak küldjük el. Iratkozz fel, hogy elsőként kapd meg leveleinket!

Olvass további hasznos tartalmakat:

A nagy rostmustra

Mik is azok a rostok? Minden rosttípusnak megvan a maga egyedi szerkezete és hatása az emésztőrendszerre és az egészségre. Pontosan milyen szerepük van? Lássuk!

Elolvasom