Dobd fel a reggelidet ízletes gyümölcsturmixokkal

A mai felgyorsult világban nem sok ideje jut az embereknek a megfelelő mennyiségű gyümölcs elfogyasztására, így remek segítséget nyújthat, ha turmixok formájában isszuk meg ezt az értékes tápanyagokat. Mutatunk néhány remek tippet, hogyan lehet feldobni a reggeleket!

Arról már sok szó esett, hogy a reggeli étkezések nagy jelentőséggel bírnak a napindítás során, hiszen a kipihent szervezetnek értékes tápanyagokra van szüksége ahhoz, hogy kibírja a terhelést, amely a korai órákban ér minket. Mivel azonban sokan sietősen tudnak csak időt szakítani a reggelire, ezért kiváló megoldást nyújthatnak a gyümölcsturmixok.

Milyen gyümölcsöket fogyaszthatunk télen?

Áfonya!

Az áfonya egy meglehetősen népszerű gyümölcs, amelyhez könnyűszerrel hozzá lehet jutni télen is, amikor kifejezetten fontos, hogy az immunrendszerünket megerősítsük. Számos jótékony hatással rendelkezik, így csökkenti a koleszterinszintet, a kalória- és cukortartalma ugyanakkor rendkívül alacsony, így diéta során is bűntudat nélkül fogyasztható.

Gránátalma!

Ez a gyümölcs teli van antioxidánsokkal, amelyek eredményesen veszik fel a harcot a szervezetben kialakuló szabadgyökök káros hatásaival szemben. Bizonyos tanulmányok azt is kimutatták, hogy az öregedés elleni harcban is kiváló szerepe lehet, ráadásul rendkívül ízletes finomságról van szó, így a kellemest össze lehet kötni a hasznossal.

A gránátalma

Körte!

Az egyik legkedveltebb téli gyümölcs, amely kifejezetten jótékony hatással bír az emésztésre. Gondoskodik arról is, hogy az immunrendszerünk megerősödjön, továbbá rengeteg rost található benne, még az almánál is több. A körte kiváló alapanyag lehet a turmixok elkészítéséhez, így bátran ajánljuk a fogyasztását.

Milyen turmixokat érdemes készíteni?

Elsősorban érdemes egy kis rizstejet beszerezni, ehhez lehet adagolni a szezonális gyümölcsöket és egyéb kiegészítőket. Egy kis zab jó, ha kéznél van, továbbá igény szerint lehet felhasználni egy kis joghurtot, esetleg chia magot és valamennyi diót.

Próbáld ki a Clean Eating Életmódprogramot most csak 90 Ft-ért!

  • 300+ egészséges, finom recept – rendszeresen újabbakat küldünk
  • Kipróbált, bevált mintaétrendek
  • 5 db e-könyv, összesen több mint 15.000 Ft értékben!
  • Hetente Clean Eating írások, hogy motivált maradj!

Kattints, és regisztrálj: bit.ly/csatlakozz-a-clean-eatinghez

A körte esetében a másik gyümölcs kétségtelenül az alma kell, hogy legyen, hiszen ők ketten remekül kiegészítik egymást. Igény esetén lehet hozzátenni egy kis fagyasztott meggyet, ami érdekes színezetet ad a turmixunknak. Ehhez öntsük hozzá a bekészített zabot és magvakat, majd kis rizstejjel felöntve készítsük el. Az eredmény egy vitaminban gazdag reggeli étkezésnek felel meg.

Az áfonya mellé fagyasztott epret ajánlunk, amihez kifejezetten jól passzol egy kis fehérje, amelyet akár ízesített formában is meg lehet vásárolni. A csokis ízesítés garantáltan nyerő lesz az előbb említett két gyümölcs kiegészítőjeként, ráadásul egy kis zellerszárral gondoskodni lehet róla, hogy vérnyomásunk és a koleszterinszintünk is rendben legyen, továbbá védi a májat is.

Végül pedig a gránátalma mellé narancs hozzáadását javasoljuk, amely bővelkedik C-vitaminban, így amellett, hogy egy kifejezetten ízletes finomságot reggelizhetünk, az egészségünkre is odafigyelünk. Chia magot szintén lehet hozzá adagolni, továbbá egy kanál mézet, illetve valamennyi banánt, hogy fokozzuk az élvezeteket.

Házi mogyorókrém egészségesen! (recepttel)

Tetszett? Oszd meg :)