Ezeket a fehérjében gazdag ételeket fogyaszd 2022-ben!

Ebben a cikkben elsősorban azokat az alapanyagokat gyűjtöttük össze, amelyek bővelkednek fehérjében, ugyanis ha életmódváltásra adod a fejed, esetleg hetente látogatod az edzőtermet, a tested átformálásához szükséged lesz értékes tápanyagokra is.

A 2022-es év nagy lehetőséget tartogat sokak számára, hiszen egy amerikai felmérés alapján 10 emberből 7 hajlamos kisebb-nagyobb fogadalmakat tenni az új esztendőre. Ezeknek a beteljesülési aránya azonban hagy némi kivánnivalót maga után, ezért a CleanEating csapata megpróbál segíteni az olvasóinak, hogy minél tovább kitarthassanak a céljaik felé vezető úton.

Az egyik legkedveltebb fogadalom az egészséges táplálkozást és a testedzést repíti fókuszba, azonban a legtöbben nem tudják, hogyan álljanak hozzá az új életmódhoz. Nem elég ugyanis kemény edzéseket végezni, hiszen a táplálkozás adja az alapot, és ha nem viszel be értékes, fehérjében gazdag alapanyagokat, úgy az átalakulás sem abban a mederben fog végbemenni, ahogy szeretnéd.

Kacsamell

Kacsamell

Húsok!

Talán nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a húsok bővelkednek fehérjében, azonban azt már kevesen tudják, hogy mely fajtákat érdemes tápanyagként bevinni a szervezetbe. A csirke köztudottan remek fehérjeforrás, hiszen 100 grammjában 22,5 grammot tartalmaz, de a kacsamell még ennél is jobb választás lehet a 24,5 grammos fehérjetartalmával. A harmadik helyre a marhabélszín került, ez 21,7 grammot tud felmutatni, ráadásul az egyik legteljesebb húsról van szó.

Narancsos kacsamell zöldségágyon

Halak!

A halételek szintén kifejezetten jó választásként szerepelnek a listán, hiszen könnyű tápanyagról van szó, amelyek értékes Omega3 zsírsavakat tartalmaz. A tonhal a maga 19 grammos fehérjetartalmával az egyik legjobb opció, ugyanakkor a lazac mellett dönteni még ennél is kiválóbb lehet a 20 grammjával. Ezenkívül két halfajta került még fel a listára, a makréla 18,6 gramm fehérjét tartalmaz 100 grammban, míg a fogas 19 grammal rendelkezik ugyanekkora mennyiségben.

Magvak!

Amennyiben fehérjetartalom alapján akarunk választani a magvak közül, úgy a 28,5 gramm fehérjét tartalmazó tökmag emelkedik ki a sorból. Emellett a chia mag fért még fel a listára a maga 17 grammjával. Ugyanakkor azt is érdemes megemlíteni, hogy a magvak rendkívül sok vitamint tartalmaznak, ráadásul az Omega3 zsírsavaknak köszönhetően a szív- és érrendszeri problémák megelőzéséhez, valamint az idegrendszer megfelelő működéséhez is hozzájárulnak. Végül pedig a török mogyoróról érdemes még említést tenni, amely 15,6 gramm fehérjével rendelkezik.

Próbáld ki a Clean Eating Életmódprogramot most csak 90 Ft-ért!

  • 300+ egészséges, finom recept – rendszeresen újabbakat küldünk
  • Kipróbált, bevált mintaétrendek
  • 5 db e-könyv, összesen több mint 15.000 Ft értékben!
  • Hetente Clean Eating írások, hogy motivált maradj!

Kattints, és regisztrálj: bit.ly/csatlakozz-a-clean-eatinghez

Mi még?

A csicseriborsó remek táplálék azok számára, akik esetleg ódzkodnak a hús fogyasztásától, hiszen 20 gramm fehérjét tartalmaz 100 grammban. A quinoa a maga 14 grammjával szintén remekül helytáll köretként, míg a lencse amellett, hogy 10 gramm fehérjét tartalmaz, bővelkedik A-, B2-, B2- és B9-vitaminokban.

A tojásról és a túróról se feledkezzünk meg!

Amennyiben remek reggeli- és vacsoraopciókat keresünk, úgy fontos kiemelnünk a tojást és a tehéntúrót is. Előbbi kiváló megoldást kínál a reggelire, hiszen egy darab tojás átlagosan 6,7 gramm fehérjét tartalmaz, míg a túró a lassú felszívódású szénhidrátok közé tartozik, így inkább a vacsorák között lehet jó döntés a maga 16 grammos fehérjemennyiségével.

A teljesség igénye megköveteli, hogy természetesen ne csak a fehérjetartalmuk alapján válasszunk tápanyagokat, hiszen számos egyéb nyomelemre is szüksége van a szervezetünknek. Érdemes például zöld teát és sok-sok gyümölcsöt fogyasztani, továbbá a különböző zöld turmixok is nagyban hozzájárulnak az egészségünk fenntartásához.

Így izmosodj hús nélkül!

Tetszett? Oszd meg :)