Fehérjék

A fehérjék testünk építőkövei, aminosavakból állnak, legnagyobb mennyiségben húsokban, halakban, tojásban, tejtermékekben, és néhány növényi eredetű táplálékban találhatók. Egy átlagember napi minimális proteinszükséglete 0,5g/testsúly kg. Azonban egy aktívan sportoló személy fehérjeszükséglete ennek a többszöröse, akár 3g is lehet.

Fontos tudni, hogy nem mindegy milyen minőségű fehérjét fogyasztunk: az emberi test számára a leghasznosabb, legmagasabb biológiai értékű fehérjék a tojásban, húsokban, halfélékben és tejtermékekben találhatók. Kevésbé hasznos fehérjeforrás a növényi fehérje, mint pl. a szója. A fehérje hasznosulását jelentős mértékben gyorsítja, ha mellette szénhidrátot is fogyasztunk. 1g fehérje energiaértéke szintén 4 kalória.

Nature

Tartalmainkat először hírlevél-olvasóinknak küldjük el. Iratkozz fel, hogy elsőként kapd meg leveleinket!

Tartalmainkat először hírlevél-olvasóinknak küldjük el. Iratkozz fel, hogy elsőként kapd meg leveleinket!

Olvass további hasznos tartalmakat:

A nagy rostmustra

Mik is azok a rostok? Minden rosttípusnak megvan a maga egyedi szerkezete és hatása az emésztőrendszerre és az egészségre. Pontosan milyen szerepük van? Lássuk!

Elolvasom