Íme 4 különösen egészséges tavaszi zöldség

Fontos feladat hárul ránk tavasszal, hiszen a téli hónapokat követően fellépő vitaminhiányt pótolnunk kell. A tavaszi zöldségek bővelkednek a szervezetünk számára létfontosságú vitaminokban, fehérjében, rostokban és ásványi anyagokban. A CleanEating csapata most összeszedte azokat, amelyeket érdemes rögtön beszerezni, amint elérhetővé válnak.

A tavasszal nemcsak a jó idő köszönt ránk, de a természet is éledezni kezd, ezzel együtt pedig elérhetővé válnak a legfrissebb zöldségek. Mivel a téli hónapokban nélkülöznünk kell a napfényt, illetve a borús idő a mentális állapotunkra is kedvezőtlen hatást fejt ki, kifejezetten fontossá válik, hogy már kora tavasszal megerősítsük a szervezetünket.

Zöldségek
Zöldségek

Milyen zöldségek állnak rendelkezésre kora tavasszal?

 

Brokkoli

A brokkoli az alacsony kalóriatartalma miatt remek választás azok számára, akik szigorú étrendet követnek, esetleg diétázás alatt állnak. Mindazonáltal minden egészséges életmódot követő ember számára javallott ennek a zöldségnek a fogyasztása, hiszen 100 grammjában mintegy 89 milligramm C-vitamin található, amivel kiemelkedik a mezőnyből.

Bővelkedik K-vitaminban is, ami a csontok egészséges állapotát hivatott elősegíteni, de többféle B-vitamint és E-vitamint is tartalmaz. Az ásványi anyagok közül nagy mennyiségben tartalmaz vasat, így a vérszegénységben küzdőknek nagy segítség lehet. Ezen felül magnézium, kalcium és cink is fellelhető benne.

https://cleaneating.hu/tudastar/meregtelenitenel-a-bojtolest-neked-talaltak-ki/

Karfiol

A karfiol Európa egyik legnépszerűbb zöldsége. Szulforafán tartalma miatt a vesefunkciókat és a vérnyomást is javítja, továbbá gyulladáscsökkentő anyagokat tartalmaz. Található benne kolin, ami egy olyan B-vitamin, mely az agy fejlődésében fejt ki jótékony hatást. Gazdag rosttartalma miatt segíti az emésztést, antioxidánsai révén pedig a méregtelenítésben is komoly szerephez jut.

Bővelkedik C-vitaminban, amivel erősíthetjük az immunrendszerünket, de sok béta-karotint is tartalmaz. További remek forrása a K-vitaminnak, amely a csontok megerősítésében segít. Az ásványi anyagok közül a magnézium, foszfor és kalcium emelkedik ki.

Retek

A káposztafélék családjába tartozó retek a tavaszi zöldségek egyik legkedveltebb választása. Igazi télvégi vitaminbombának tartják, az ázsiai országokban sok esetben még gyógyszerként is bevetették a különféle megbetegedések ellen. Nagy mennyiségben tartalmaz C-vitamint, ráadásul a fogyasztásával a keringési problémákra is megoldást találhatunk.

A retek a fogyókúrázók számára kitűnő választás, hiszen vízhajtó hatása köztudott, ráadásul az emésztést is segíti. Májtisztító hatása is ismert, de ami miatt igazán közkedveltté vált, hogy önmagában is fogyasztható a kellemes íze miatt. Reggelikhez tökéletesen passzol.

https://cleaneating.hu/clean-dietas-receptek/kulonleges-etelek-receptek/csicseriborsokremes-teszta/

Póréhagyma

A póréhagyma az emberiség egyik ősi zöldsége, mely már az ókori Egyiptomban is fontos szerephez jutott. Kedvező élettani hatásai miatt a rómaiak kedvelt táplálékává vált, de később az egész világot meghódította különleges ízével és kiemelkedő tápértékeivel. A-, B1-, C- és E-vitaminban gazdag, ruténtartalma révén a vérerek, falát erősíti, valamint kedvezően hat a koleszterin-szintre.

Olvass további hasznos tartalmakat:

Egészséges félelem?

Azért változtatunk az életmódunkon, mert egészségesebbek szeretnénk lenni, vagy mert valamilyen félelmünket, szorongásunkat akarjuk így feloldani? Mi a bennünk lakozó félelem táplálója?

Elolvasom