Íme 4 különösen egészséges tavaszi zöldség

Fontos feladat hárul ránk tavasszal, hiszen a téli hónapokat követően fellépő vitaminhiányt pótolnunk kell. A tavaszi zöldségek bővelkednek a szervezetünk számára létfontosságú vitaminokban, fehérjében, rostokban és ásványi anyagokban. A CleanEating csapata most összeszedte azokat, amelyeket érdemes rögtön beszerezni, amint elérhetővé válnak.

A tavasszal nemcsak a jó idő köszönt ránk, de a természet is éledezni kezd, ezzel együtt pedig elérhetővé válnak a legfrissebb zöldségek. Mivel a téli hónapokban nélkülöznünk kell a napfényt, illetve a borús idő a mentális állapotunkra is kedvezőtlen hatást fejt ki, kifejezetten fontossá válik, hogy már kora tavasszal megerősítsük a szervezetünket.

Zöldségek

Zöldségek[xyz-ihs snippet="inmediasres"]

Milyen zöldségek állnak rendelkezésre kora tavasszal?

 

Brokkoli

A brokkoli az alacsony kalóriatartalma miatt remek választás azok számára, akik szigorú étrendet követnek, esetleg diétázás alatt állnak. Mindazonáltal minden egészséges életmódot követő ember számára javallott ennek a zöldségnek a fogyasztása, hiszen 100 grammjában mintegy 89 milligramm C-vitamin található, amivel kiemelkedik a mezőnyből.

Bővelkedik K-vitaminban is, ami a csontok egészséges állapotát hivatott elősegíteni, de többféle B-vitamint és E-vitamint is tartalmaz. Az ásványi anyagok közül nagy mennyiségben tartalmaz vasat, így a vérszegénységben küzdőknek nagy segítség lehet. Ezen felül magnézium, kalcium és cink is fellelhető benne.

Méregtelenítenél? A böjtölést neked találták ki!

Karfiol

A karfiol Európa egyik legnépszerűbb zöldsége. Szulforafán tartalma miatt a vesefunkciókat és a vérnyomást is javítja, továbbá gyulladáscsökkentő anyagokat tartalmaz. Található benne kolin, ami egy olyan B-vitamin, mely az agy fejlődésében fejt ki jótékony hatást. Gazdag rosttartalma miatt segíti az emésztést, antioxidánsai révén pedig a méregtelenítésben is komoly szerephez jut.

Bővelkedik C-vitaminban, amivel erősíthetjük az immunrendszerünket, de sok béta-karotint is tartalmaz. További remek forrása a K-vitaminnak, amely a csontok megerősítésében segít. Az ásványi anyagok közül a magnézium, foszfor és kalcium emelkedik ki.

Retek

A káposztafélék családjába tartozó retek a tavaszi zöldségek egyik legkedveltebb választása. Igazi télvégi vitaminbombának tartják, az ázsiai országokban sok esetben még gyógyszerként is bevetették a különféle megbetegedések ellen. Nagy mennyiségben tartalmaz C-vitamint, ráadásul a fogyasztásával a keringési problémákra is megoldást találhatunk.

A retek a fogyókúrázók számára kitűnő választás, hiszen vízhajtó hatása köztudott, ráadásul az emésztést is segíti. Májtisztító hatása is ismert, de ami miatt igazán közkedveltté vált, hogy önmagában is fogyasztható a kellemes íze miatt. Reggelikhez tökéletesen passzol.

Csicseriborsókrémes tészta

Póréhagyma

A póréhagyma az emberiség egyik ősi zöldsége, mely már az ókori Egyiptomban is fontos szerephez jutott. Kedvező élettani hatásai miatt a rómaiak kedvelt táplálékává vált, de később az egész világot meghódította különleges ízével és kiemelkedő tápértékeivel. A-, B1-, C- és E-vitaminban gazdag, ruténtartalma révén a vérerek, falát erősíti, valamint kedvezően hat a koleszterin-szintre.

Szeretnél változtatni életmódodon?

Segítünk! Csatlakozz a Clean Eating életmódprogramohoz!

  • Ez nem egy diéta – nem fog a súlyod liftezni, nincs kötelező, vagy tiltott étel
  • Érzékenységgel élőknek is – FODMAP, glutén, inzulin és laktóz intoleranciára is figyelő receptjeink is vannak
  • Több mint 300 könnyen elkészíthető, finom és egészséges recept
  • 5 db Clean Eating e-könyv 20.000 Ft értékben
  • Most 60.000 Ft helyett csak 1990 Ft/hó