Kálium

A kálium az ásványi anyagok makroelemek csoportjába tartozik, napi szinten igényli a szervezet. Mivel nagyon sok élelmiszerben megtalálható, ezért csak igen ritkán fordul elő (és inkább csak idösebbek esetében), hogy valaki ne jusson a megfelelő mennyiséghez. Napi szükségletünk 200 milligramm, amelyet normál táplálkozással mindenki bejuttat szervezetébe. Testünkben kb. 150 gramm kálium található, ezek 95 %-a a sejtjeinkben lelhető fel.

A kálium élettani hatása: A sejtek fontos alkotóeleme. Részt vesz a fehérjékből és zsírokból való energia felszabadításában, a szervezet folyadékháztartásának szabályozásában, a savak és a lúgok egyensúlyban tartásával. Sok enzim és hormonfolyamatot befolyásol. Az izommunkához, így a szív munkájához is szükséges. A veséket a vér méregtelenítésére ösztönzi.

A Kálium természetes forrásai: paradicsom, spenót, banán, gránátalma, retek. Azonban a legtöbb zöldségben és gyümölcsben megtalálható valamilyen mennyiségben. 

Felszívódását gátolja a szükségesnél nagyobb mértékű só használata, az alkoholfogyasztás, illetve a gyulladáscsökkentő kortikoszteroidok alkalmazása.

Nature

Tartalmainkat először hírlevél-olvasóinknak küldjük el. Iratkozz fel, hogy elsőként kapd meg leveleinket!

Tartalmainkat először hírlevél-olvasóinknak küldjük el. Iratkozz fel, hogy elsőként kapd meg leveleinket!

Olvass további hasznos tartalmakat:

A nagy rostmustra

Mik is azok a rostok? Minden rosttípusnak megvan a maga egyedi szerkezete és hatása az emésztőrendszerre és az egészségre. Pontosan milyen szerepük van? Lássuk!

Elolvasom