A B C D E F G K L M N O P R S T V X Z

Biotin

A biotin (H-vitamin) kéntartalmú vitamin. A zsírsavak előállításában, a szénhidrátfelhasználásban, aminosav-anyagcserében van szerepe. Vízoldékony, nem hőérzékeny vitamin. Szabad és kötött formában lehet jelen ételeinkben. A bélbaktériumok is előállítják. Naponta 20-50 mcg-t fogyasztunk el átlagos vegyes táplálkozás mellett, ami fedezi a szükségletet.

A biotin megfelelő mennyiségben hozzásegít az erősebb, egészségesebb körmökhöz, hajhoz. A sejtek inzulinérzékenységét növeli, ezért cukorbetegségben is előnyös. 

A biotin főbb forrásai: Máj, élesztő, tojássárgája, zöldségek, diófélék

A biotin hiánytünetei: Fáradtság, étvágyvesztés, bőrproblémák, hajhullás, vérszegénység, koleszterinszint emelkedés. Hiányállapot relégtelen táplálkozás vagy felszívódási zavarok következtében is előfordulhat, ugyanezt idézheti elő a nyers tojásfehérje tartós és nagy mennyiségű fogyasztása is.

Szeretnél változtatni életmódodon?

Segítünk! Csatlakozz a Clean Eating életmódprogramohoz!

  • Ez nem egy diéta – nem fog a súlyod liftezni, nincs kötelező, vagy tiltott étel
  • Érzékenységgel élőknek is – FODMAP, glutén, inzulin és laktóz intoleranciára is figyelő receptjeink is vannak
  • Több mint 300 könnyen elkészíthető, finom és egészséges recept
  • 5 db Clean Eating e-könyv 20.000 Ft értékben
  • Most 60.000 Ft helyett csak 990 Ft/hó