A B C D E F G K L M N O P R S T V X Z

Fehérjék

A fehérjék testünk építőkövei, aminosavakból állnak, legnagyobb mennyiségben húsokban, halakban, tojásban, tejtermékekben, és néhány növényi eredetű táplálékban találhatók. Egy átlagember napi minimális proteinszükséglete 0,5g/testsúly kg. Azonban egy aktívan sportoló személy fehérjeszükséglete ennek a többszöröse, akár 3g is lehet.

Fontos tudni, hogy nem mindegy milyen minőségű fehérjét fogyasztunk: az emberi test számára a leghasznosabb, legmagasabb biológiai értékű fehérjék a tojásban, húsokban, halfélékben és tejtermékekben találhatók. Kevésbé hasznos fehérjeforrás a növényi fehérje, mint pl. a szója. A fehérje hasznosulását jelentős mértékben gyorsítja, ha mellette szénhidrátot is fogyasztunk. 1g fehérje energiaértéke szintén 4 kalória.

Szeretnél változtatni életmódodon?

Segítünk! Csatlakozz a Clean Eating életmódprogramohoz!

  • Ez nem egy diéta – nem fog a súlyod liftezni, nincs kötelező, vagy tiltott étel
  • Érzékenységgel élőknek is – FODMAP, glutén, inzulin és laktóz intoleranciára is figyelő receptjeink is vannak
  • Több mint 300 könnyen elkészíthető, finom és egészséges recept
  • 5 db Clean Eating e-könyv 20.000 Ft értékben
  • Most 60.000 Ft helyett csak 990 Ft/hó