A B C D E F G K L M N O P R S T V X Z

Folsav

A folsav vízben oldódó vitamin (másnéven B9-vitamin, vagy ritkábban M-vitamin). Nagyon fontos szerepe van a szervezetben, ennek ellenére a leggyakoribb vitaminhiány a folsavé. Alig van ember, akinek a szervezetében elegendő volna ebből a B-vitaminfajtából. Pedig éppen ennek a bioanyagnak oly fontos a szerepe örömhormonjaink termelésében és kiemelten várandós édesanyáknál is, mert a terhesség korai szakaszában az embrió gerincfejlődése csak folsav jelenlétében megy végbe hibátlanul. Ezért várandós édesanyáknak mindenképpen ajánlott a folsav pótlása.

A folsav szükséges a gyomor-bél és a szájnyálkahártya egészségesen tartásához. Véd a bélparaziták ellen, javítja az étvágyat. Az amino- és nukleinsavak anyagcserejében részt vesz, öröklődési anyagainkat tárolja. A fehérvérsejtek, vörösvérsejtek és vérlemezkék képzésében részt vesz. Segíti a vas és a B12 vitamin felszívódását. Fájdalomcsillapító hatású. Az öröm vitaminja, gondoskodik a jó közérzetről, az örömről, bátorságról, optimizmusról, önbizalomról. Szerepe van a haj növekedésében.

  • Előfordulása: Máj, sárgarépa, tök, bab, rozsliszt, élesztő, tojássárgája, gyümölcsök (különösen a sárgabarack), paraj, saláta, brokkoli, spárga, teljes kiőrlésű gabona.
  • Hiánytünetei: Fejfájás, étvágytalanság, gyomor-, bélrendszeri tünetek, száraz bőr, nyelvgyulladás, fehérvérsejtek nagymértékű csökkenése, a vörösvértestek elszaporodása, depresszió.
  • Túladagolás tünetei (meglehetősen ritka):Alvásproblémák, étvágytalanság, gyomor és bélrendszeri zavarok.

Szeretnél változtatni életmódodon?

Segítünk! Csatlakozz a Clean Eating életmódprogramohoz!

  • Ez nem egy diéta – nem fog a súlyod liftezni, nincs kötelező, vagy tiltott étel
  • Érzékenységgel élőknek is – FODMAP, glutén, inzulin és laktóz intoleranciára is figyelő receptjeink is vannak
  • Több mint 300 könnyen elkészíthető, finom és egészséges recept
  • 5 db Clean Eating e-könyv 20.000 Ft értékben
  • Most 60.000 Ft helyett csak 990 Ft/hó