A B C D E F G K L M N O P R S T V X Z

Goji bogyó

A természet egyik legtápanyagdúsabb gyümölcse a goji, mely rendkívül gazdag vitamin-, ásványianyagforrás, továbbá poliszaharidok, aminosavak, omega olajok forrása. A superfoodok közé sorolják, mivel a legmagasabb tápanyagtartalommal bíró gyümölcsök egyike. Már kisebb mennyiségben történő fogyasztása is sokat segít a tápanyagszegény életmód javításán.

A goji hatásos alternatívát nyújt többek közt a szívbetegség, rák, cukorbetegség, depresszió, krónikus fáradtság, koleszterin problémák kezelésénél és a máj regenerálására. Segít fenntartani az egészséges keringési rendszert, a látást, a normális vércukor-, illetve az egészséges koleszterinszintet enyhíti a fejfájást és a szédülést. Csillapítja a stresszt és az idegességet, javítja az alvás minőségét. Csökkenti a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát. Enyhíti a változó kori tüneteket. Segít aktiválni a gyulladáscsökkentő enzimeket, és segít megelőzni a korai öregedést.

A piros színű, nyers termést elrágcsálva, a szárított bogyókat vagy vízbe áztatva teába (müzlivel, turmixokhoz), de akár főzve is különböző kásákkal fogyasztják. Fogyasztásának tulajdonítják a hosszan tartó fiatalos közérzetet, szépséget, erőt, kitartást. A világ több részén afrodiziákumként ismerik. A nagy mennyiségű C-vitaminonkívül 18-féle aminosavat és 21-féle ásványi anyagot is tartalmaz.

100g goji bogyó tartalmaz:

Energia: 370kcal, Fehérje: 11.7g, Szénhidrát: 67.7g, Zsrok: 8.2g, Rost: 10g, C-Vitamin: 29mg