A B C D E F G K L M N O P R S T V X Z

Kálium

A kálium az ásványi anyagok makroelemek csoportjába tartozik, napi szinten igényli a szervezet. Mivel nagyon sok élelmiszerben megtalálható, ezért csak igen ritkán fordul elő (és inkább csak idösebbek esetében), hogy valaki ne jusson a megfelelő mennyiséghez. Napi szükségletünk 200 milligramm, amelyet normál táplálkozással mindenki bejuttat szervezetébe. Testünkben kb. 150 gramm kálium található, ezek 95 %-a a sejtjeinkben lelhető fel.

A kálium élettani hatása: A sejtek fontos alkotóeleme. Részt vesz a fehérjékből és zsírokból való energia felszabadításában, a szervezet folyadékháztartásának szabályozásában, a savak és a lúgok egyensúlyban tartásával. Sok enzim és hormonfolyamatot befolyásol. Az izommunkához, így a szív munkájához is szükséges. A veséket a vér méregtelenítésére ösztönzi.

A Kálium természetes forrásai: paradicsom, spenót, banán, gránátalma, retek. Azonban a legtöbb zöldségben és gyümölcsben megtalálható valamilyen mennyiségben. 

Felszívódását gátolja a szükségesnél nagyobb mértékű só használata, az alkoholfogyasztás, illetve a gyulladáscsökkentő kortikoszteroidok alkalmazása.

Szeretnél változtatni életmódodon?

Segítünk! Csatlakozz a Clean Eating életmódprogramohoz!

  • Ez nem egy diéta – nem fog a súlyod liftezni, nincs kötelező, vagy tiltott étel
  • Érzékenységgel élőknek is – FODMAP, glutén, inzulin és laktóz intoleranciára is figyelő receptjeink is vannak
  • Több mint 300 könnyen elkészíthető, finom és egészséges recept
  • 5 db Clean Eating e-könyv 20.000 Ft értékben
  • Most 60.000 Ft helyett csak 990 Ft/hó