A B C D E F G K L M N O P R S T V X Z

Keményítő

A keményítő a növények raktározott tápanyaga, sok glükózmolekulából álló vegyület, egyféle szénhidrát

Keményítőben gazdag élelmi anyagok a gabonafélék (búza, rozs, zab, árpa, rozs, rizs, kukorica stb.) és a belőlük készült továbbfeldolgozott termékek.

A keményítő megítéléséről jelenleg is viták vannak. Tény, hogy a magas keményítőfogyazstásnak köszönhetünk egyes gyulladásos betegségeket és emésztési zavarokat. Ezért egyes elméletek teljesen kerülendőnek tartják, de valószínőleg a baj nem feltétlenül magával a keményítővel, hanem a fogyazstás módjával van. Ugyanis a keményítő természetes környezetének a hiánya – rostok, aminosavak, vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek – miatt egyből megdobja a vércukorszintet, ezáltal fokozza az inzulintermelést, extra munkára serkentve a hasnyálmirigyet. A finomított ételeinkből hiányzó rostok és egyéb hasznos anyagok (ásványi anyagok, vitaminok stb.) hiánya miatt a bélrendszerünk is igen nehezen birkózik meg a keményítővel és az felrakad a bélfalakra számos emésztési problémát okozva.

Léteznek olyna keményítőfajták mely a búza-, kukorica, vagy burgonyakeményítőnél jóval kevésbé terhelik a szervezetet. Ilyen a tápióka, vagy a manióka keményítő.

Szeretnél változtatni életmódodon?

Segítünk! Csatlakozz a Clean Eating életmódprogramohoz!

  • Ez nem egy diéta – nem fog a súlyod liftezni, nincs kötelező, vagy tiltott étel
  • Érzékenységgel élőknek is – FODMAP, glutén, inzulin és laktóz intoleranciára is figyelő receptjeink is vannak
  • Több mint 300 könnyen elkészíthető, finom és egészséges recept
  • 5 db Clean Eating e-könyv 20.000 Ft értékben
  • Most 60.000 Ft helyett csak 990 Ft/hó