A B C D E F G K L M N O P R S T V X Z
Ma Mi Ms

Magnézium

A magnézium létfontosságú ásványi anyag, melyet szervezetünk nem képes szintetizálni, így táplálékkal kell magukhoz venni. Erősíti a csontokat és a fogakat, elősegíti az egészséges izomműködést, segítve azok pihentetését. Fontos a menstruáció előtti görcsök leküzdésében, a szívizomzat és az idegrendszer helyes működésében. Alapvetően lényeges az energiatermelésben. Számos enzim támogatója/összetevője.
A szervezetben mintegy 25-30 gramm magnézium található, melynek csaknem fele a csontokban koncentrálódik, de az izom- és májsejtekben is jelentősebb mennyiségben fordul elő.

A magnézium napi szükséglete: Az RDs érték 300mg, de egyes kutak szernt 1000mg az optimális. A magnézium hatását támogatja a B1, B6, C és D Vitamin, Cink, Kalcium, Foszfor.

A magnézium legjobb természetes forrásai: Búzacsíra, mandula, kesudió, sörélesztő, hajdina liszt, brazil dió, földimogyoró, pekándió, bab, fokhagyma, mazsola, zöldborsó, rákfélék. 
A kalcium hatását csökkenti a túlzott protein- , zsír-, kalcium bevitel.

 

 

Szeretnél változtatni életmódodon?

Segítünk! Csatlakozz a Clean Eating életmódprogramohoz!

  • Ez nem egy diéta – nem fog a súlyod liftezni, nincs kötelező, vagy tiltott étel
  • Érzékenységgel élőknek is – FODMAP, glutén, inzulin és laktóz intoleranciára is figyelő receptjeink is vannak
  • Több mint 300 könnyen elkészíthető, finom és egészséges recept
  • 5 db Clean Eating e-könyv 20.000 Ft értékben
  • Most 60.000 Ft helyett csak 1990 Ft/hó