A B C D E F G K L M N O P R S T V X Z

Probiotikumok

 Probiotikumnak nevezzük azokat a baktériumokat, gombákat, melyek szájon keresztül bejutva, élve elérik a vastagbelet, majd ott megtapadva (colonisatio) a gazdaszervezet számára hasznos funkciót töltenek be. Másként megfogalmazva olyan élő microbiális táplálék-kiegészítők, melyek a bélflóra egyensúlyának pozitív irányú megváltoztatásával a szervezet állapotát javítják. A probiotikumok alkalmazásának számos előnyös élettani hatása lehet olyan területeken, mint például a laktóz-intolerancia kezelése, a végbélrák megelőzése, az immunrendszer erősítése,  allergia és bélgyulladás-csökkentéseaz, ásványi anyagok és nyomelemfelvétel javítása, valamint vastagbélgyulladás (colitis) és irritábilis bél szindróma (IBS) kezelése is.

A probiotikumok legjobb temrészetes forrásai egyes tejtermékek, mint a kaukázusi kefír, joghurtok és egyes érlelt sajtok (pl. ementáli, kecskesajt, parmezán,…). Kevesen tudják de egyes fermentált élelmiszerek is nagy mennyiségben tartalmaznak probiotikumokat. Ilyen a savanyított káposzta és az uborka is. 

Szeretnél változtatni életmódodon?

Segítünk! Csatlakozz a Clean Eating életmódprogramohoz!

  • Ez nem egy diéta – nem fog a súlyod liftezni, nincs kötelező, vagy tiltott étel
  • Érzékenységgel élőknek is – FODMAP, glutén, inzulin és laktóz intoleranciára is figyelő receptjeink is vannak
  • Több mint 300 könnyen elkészíthető, finom és egészséges recept
  • 5 db Clean Eating e-könyv 20.000 Ft értékben
  • Most 60.000 Ft helyett csak 1990 Ft/hó