A B C D E F G K L M N O P R S T V X Z

Víz (H2O)

Azonban testünk legjelentősebb összetevője, mind mennyiségileg mind pedig minőségileg. Nem csak azért, mert a víz teszi ki összes testsúlyunk mintegy 60%-át, hanem az a tápanyag, melynek legkevesebb a tolerálható vesztesége. Általánosságban testünk víztartalmának csupán 8%-os (kb. 4 liter) elvesztése már komoly betegségeket okozhat. Ez összehasonlítva a következő legfontosabb tápanyag, a fehérje 15%-os, majd a legkevésbé jelentős zsír 90%-os elvesztésének felel meg. 

Biológiai jelentősége óriási, a földi élet elképzelhetetlen nélküle, a sejt- és testnedvek legnagyobb részét víz alkotja. A vér ozmózisnyomásának normál szinten tartásában is jelentős szerepe van. Ajánlott a napi legalább legalább 2 liter folyadék elfogyasztása, ez alapvető igénye szervezetünknek. Sportolók számára ez a mennyiség jelentősen emelkedhet. Két-három napnál tovább az orvostudomány mai állása szerint az ember nem élheti túl a vízhiányt.

Szeretnél változtatni életmódodon?

Segítünk! Csatlakozz a Clean Eating életmódprogramohoz!

  • Ez nem egy diéta – nem fog a súlyod liftezni, nincs kötelező, vagy tiltott étel
  • Érzékenységgel élőknek is – FODMAP, glutén, inzulin és laktóz intoleranciára is figyelő receptjeink is vannak
  • Több mint 300 könnyen elkészíthető, finom és egészséges recept
  • 5 db Clean Eating e-könyv 20.000 Ft értékben
  • Most 60.000 Ft helyett csak 1990 Ft/hó