Probiotikumok

 Probiotikumnak nevezzük azokat a baktériumokat, gombákat, melyek szájon keresztül bejutva, élve elérik a vastagbelet, majd ott megtapadva (colonisatio) a gazdaszervezet számára hasznos funkciót töltenek be. Másként megfogalmazva olyan élő microbiális táplálék-kiegészítők, melyek a bélflóra egyensúlyának pozitív irányú megváltoztatásával a szervezet állapotát javítják. A probiotikumok alkalmazásának számos előnyös élettani hatása lehet olyan területeken, mint például a laktóz-intolerancia kezelése, a végbélrák megelőzése, az immunrendszer erősítése,  allergia és bélgyulladás-csökkentéseaz, ásványi anyagok és nyomelemfelvétel javítása, valamint vastagbélgyulladás (colitis) és irritábilis bél szindróma (IBS) kezelése is.

A probiotikumok legjobb temrészetes forrásai egyes tejtermékek, mint a kaukázusi kefír, joghurtok és egyes érlelt sajtok (pl. ementáli, kecskesajt, parmezán,…). Kevesen tudják de egyes fermentált élelmiszerek is nagy mennyiségben tartalmaznak probiotikumokat. Ilyen a savanyított káposzta és az uborka is. 

Nature

Tartalmainkat először hírlevél-olvasóinknak küldjük el. Iratkozz fel, hogy elsőként kapd meg leveleinket!

Tartalmainkat először hírlevél-olvasóinknak küldjük el. Iratkozz fel, hogy elsőként kapd meg leveleinket!

Olvass további hasznos tartalmakat:

A nagy rostmustra

Mik is azok a rostok? Minden rosttípusnak megvan a maga egyedi szerkezete és hatása az emésztőrendszerre és az egészségre. Pontosan milyen szerepük van? Lássuk!

Elolvasom