Fitness

7 munkahelyi közérzetjavító tipp – Főnökként ezt teheted az alkalmazottakért

A munkahelyi elégedettségünk mértéke nagymértékben befolyásolja teljesítményünket. Ha nem érezzük magunkat komfortosan, nem leszünk képesek kellő lendülettel dolgozni. Vezetőként erre fokozottan érdemes ügyelni, hiszen a kollégák munkahelyi lojalitása függ tőle. A komfortézetnek fizikai és lelki-szellemi fajtáit különböztetjük meg, manapság számos módon hathatunk rájuk pozitívan. Ebben a bejegyzésben néhány praktikus és kreatív ötletet osztunk meg az olvasókkal.

1. Legyünk rugalmasak

A mai rohanó világunk és modernség jegyében igyekezz nem túl nagy ügyet csinálni abból, ha a kolléga néha elkésik. Legyél elnéző, ha a tömegközlekedés vagy esetleges családi okok miatt nem tudott pontosan beérni. A hangos dorgálással csak tovább rontanád a hangulatot, és a munkát sem tudja addig elkezdeni a kolléga. Ehelyett lendülj rajta túl és fordítsd a javadra a helyzetet. Ha a kolléga rendszeresen késik, de mégsem érzi kellemetlenül magát emiatt, arról természetesen beszélni kell. Ám ha egyedi esetről van szó és nagyvonalúan kezeled, azt értékelni fogja, sőt valószínűleg még szorgalmasabban fog dolgozni. A munka-magánélet egyensúly mindenkinek fontos és kölcsönös célunk, ha nem stresszeljük egymást feleslegesen. 

 

2. Ergonómia 

Minden emberre hatással van a fizikai környezete, ezért az irodai komfort sokat jelent akár pozitív akár negatív irányban. Egy megfelelően beállított széktámla, monitor és asztal, nemcsak a kollégák testtartásukat javítja, hanem általa a jóérzetüket is. Biztosíts nekik ergonomikus munkaállomásokat, amiket aztán kedvükre állíthatnak a saját kényelmüknek megfelelően. 

 

3. Egészségügyi séta, önkéntes nap 

Vezetőként szervezhetsz a csapatod számára ‘jótékonysági” vagy egészségügyi séta alkalmakat, amivel nem csak fizikailag aktivizálod őket, de a csapatszellem is erősödik általa. Szintén megéri évente egy két napot önkéntes akciókra fordítani, ezzel növelni a társadalmi érzékenységüket, valamint a növelni a büszkeségét. 

 

Helena-Lopes-fotója-a-Pexels-oldaláról

 

4. Közös mindfulness gyakorlatok 

Lehet hallottad már, miszerint a nagy cégek (Google, Apple, Nike stb) előszeretettel bizony alkalmazzák az úgynevezett mindfulness (tudatos jelenlét) kultúrát és erre jó okuk van. E technikák általa (pl jóga, slow mozgalom) jelentősen csökken a stressz, az agyi funkciók is változnak, ezáltal megnő a munkabírás. A mindfulness napjainkban aranykorát éli, ezért szinte biztosan lesz olyan kolléga, aki jártas a témában és örömmel tanítja meg az alapokat a többi kollégának. Emellett az interneten is sok gyakorlatot találhatunk, léteznek telefonos appok is erre a célra., érdemes körülnézni! 

 

 5. Táplálkozási tanácsadás 

Ha olyan szerencsés helyzetben vagy, hogy a cég büdzséje engedi, akkor hívj el egy táplálkozási szakértőt. Előadás formájában nagyon sok hasznos információhoz juthatnak a kollégák a legkülönfélébb táplálkozást érintő témákban (például étkezési szokások, feldolgozott élelmiszerek hatásai, vitaminok, vízszükséglet, alvás és energiaszintek, allergiák, mindennapi tippek az egészségért).  Ezt a lépést garantáltan értékelni fogják az alkalmazottak! 

 

Katerina-Holmes-fotója-a-Pexels-oldaláról

 

 6. Mini egészségügyi tábor 

A cég által biztosított éves egészségügyi ellenőrzés jó alkalom arra, hogy egynapos tábor keretein belül reflektáljunk az egészségünket érintő kérdésekre, akár szakértők bevonásával. A kockázati tényezők, betegégre való hajlamok mindenkinél jelen vannak, sokat segít, ha tágítjuk a tudásunkat és lehetőséget kapunk, hogy szabadon vagy privát formában kérdezzünk.  Ha erre nincsen mód, az is hatalmas lépés, ha évente egyszer megengedjük az alkalmazottaknak hogy a napi munka helyett a saját fizikai és mentális egészségükkel foglalkozzanak 

 7. Hozzunk létre irodai fitness központot 

Semmi sem lehet üdítőbb egy ilyen csapatépítő projektnél! Minimális költséggel az internetről beszerezhetők vagy közösen elkészíthetők olyan eszközök, amikkel azután közösen lehet edzeni. Ha azt gondolod, úgysem működne, kérdezd meg a kollégákat, kinek lenne kedve hozzá. Meg fogsz lepődni az eredményen! Egy rövid edzés munkaidő előtt vagy akár ebédszünetben, rendkívüli módon felélénkít. Ennek áldásos hatásaként újult erővel látnak majd a munkához, és a produktivitásuk is garantáltan nő. 

 

Karolina-Grabowska-fotója-a-Pexels-oldaláról

 


Dióhéjban 

Az alkalmazottak egészsége és a munkahelyi környezet a munka termelékenységében jelentős szerepet játszik. Kövess a fenti pontokból minél többet és próbáld fenntartani a mindennapokban. 

Kommentben írjátok meg a saját ötleteiteket vagy azt, ami már megvalósult belőle. 

 

 

Már az Instagramon is követhetsz minket: https://www.instagram.com/kezdjfitteletet/

Facebook oldalunk: https://www.facebook.com/kezdjfitteletet

Pinterest: https://hu.pinterest.com/kezdjfitteletethu

Tetszett? Oszd meg :)