Fitness

“Csak szükségeset és minőséget” – Pletser Ádám

– Mióta sportolsz és hogyan kerültél a versenyzés világába?

Sziasztok! Köszönöm a lehetőséget, hogy pár dolgot megoszthatok magamról. A sporttal mondhatni kényszerűségből kerültem kapcsolatba, mert több egészségügyi problémám jött elő a munkámból adódóan. Egyszerűen leírva egész nap ültem és napi 400-500 m volt, amit sétáltam, ez volt minden mozgásom. Elkezdett fájni mindenem és én a fájdalomcsillapítók és a tünetmentesítő megoldások helyett a sportot választottam, ami az okot orvosolta Mivel 6 évvel ezen pont előtt a body-t hagytam abba, így adta magát a dolog, hogy járjunk ismét terembe. Le is mentem, de hamar rájöttem, hogy nincs motivációm ebben és viccesnek éreztem, hogy ott emelgetem a súlyokat, de minek is? Mivel tudtam, hogy egy igazán erős célt találva bármilyen akadályt és fájdalmat képes legyőzni az ember, így kutattam, hogy itt mi lehetne ez. VERSENYEZZÜNK, ugrott elő az ötlet, na ez már nagy adag motivációt jelentett.

Pletser Ádám edzés– A Men’s Physique egy új versenykategória, amiről sokan még a testépítés világából sem tudnak sokat. Hogyan esett a választásod arra, hogy ebben és ne valamelyik testépítő kategóriában indulj?

Kis önvizsgálat után felmértem a lehetőségeket és ezen a kategórián akadt meg a szemem. Ez a kazegória azt képviseli, ami én vagyok, amit gondolok és ahova szívesen tartok. Ebben a kategóriában gyorsabban is lehet sikert elérni, mert a testépítésben a kicsit kevesebb, mint 2 éves edzési múlttal a lépcsőhöz sem engednének, nemhogy a színpadra A térdemmel sajnos még ma is “hadilábon” állok, így nem tudok olyan minőségű edzéseket végezni vele, amivel egy kiemelkedő lábat lehetne építeni. Edzeni tudom, de a 100kg feletti guggolások sajnos kimaradnak.

Pletser Ádám Edzés– Van példaképed a sportban? Esetleg olyan motivátor személy, vagy cél, ami miatt biztosan többet hozol ki magadból?

Már a kezdetektől Greg Plitt videókkal motiválom magam. Ezekkel indítom a napot, azon okból teszem ezt, mert az edzés mellett nagyon jó a filozófia is amit Greg mellé tud tenni. Nekem fontos, hogy az elmémre is hasson, csak a fizikai jólét a “jól kell kinézni” nem motiváló.

– Hogyan értékelnéd az idei versenyszezonokat?

Nekem ez az első szezonom, ami rengeteg tapasztalatot és új ismeretséget hozott nekem. Itt dőlt el, hogy nekem való igazán ez a kategória vagy sem. Szeretek magammal fogadásokat tenni és azt találtam ki, hogy amennyiben a tavaszi szezonban legalább egy olyan versenyen, ahol a kategóriában minimum hatan indulnak, nem kerülök top3-ba, akkor nézek egy másik kategóriát magamnak. Ezt egy “picit” még túl is teljesítettem, így folytatom a harcot a men’s physique-ben.

– Melyik volt a legjobb versenyélményed? Mire vagy legbüszkébb?

Minden verseny élmény nekem, mert imádok a színpadon lenni, ez egy érdekes helyzet, amikor a legtöbbet tudhatsz meg magadról. Gyakorlatilag egy szál nadrágban kiállsz több száz ember elé és csak reméled, hogy elég jó vagy a sikerhez. Jó figyelni magad, hogy mit generál az elméd és a tested ebben a helyzetben és az egy nagy élmény, amikor először átkerülsz az aggódásból a flow állapotába. Miután megéled ezt az állapotot, minduntalan a színpadon akarsz lenni, ezért van az, hogy az első szezonomban már 14 versenyen indultam. A legemlékezetesebb versenyem Umagon (Horvátországban) volt, ami az első nemzetközi versenyem is egyben. Kiértünk és annyira erős volt a mezőny, hogy barátnőm azt mondta miután végignéztünk az indulókon: “Nem baj kicsim legalább kijöttünk és kirándulunk egyet.” ez hatalmas önbizalmat adott… :-)))) előtte kaptam itthon egy erős fejmosást az edzőmtől, hogy miként is kell a színpadon viselkednem és harcolni az utolsó pillanatig. Kemény küzdelmek árán a harmadik helyet szereztem meg, akkor ez ott nekem egy Mr. O győzelmet ért, hatalmas élmény volt. A másik nagy élmény a Mariborban (Szlovénia) megrendezett Maxximum Open-en a -175cm-es kategóriában való győzelmem jelentette, akkor ott megtapasztaltam egy más szinten való megélését a dolgoknak… Nem akarok metafizikai mélységekbe menni, de győzelmem tudatosulása utáni 3-4 másodpercre nagyon más szintet tapasztaltam meg, a képeken az látszik is.

– Beszéljünk a táplálkozásról. Mit jelent neked a Clean Eating, mint sportoló és mint magánember?

Mint sportoló lassan két éve élvezem a helyes táplálkozás előnyeit. Az ezt megelőző években bár nem sportoltam, mégis kipróbáltam több irányzatot a táplálkozás terén. Sosem hiszek a szép szavaknak, én szeretek megtapasztalni mindent magamon és utána beszélni annak helyességéről vagy helytelenségéről, de ezt is csak a MAGAM szemszögéből tehetem, nem általánosíthatok. A táplálkozás ma nagyon fontos szerepet játszik az emberek életében, mert ugye a mai világban ez az egyetlen dolog, amire ráhatásom van, hogy mit eszek vagy mit nem eszek. Szerintem már picit át is lendültünk a ló túlsó felére. Egy biztos, lehet jókat enni egészségesen is, csak az élelmiszeripar elvitte az érzékelésünket a túlzott édes irányába. Egy tisztán párolt zöldség vagy hal a legtöbb emberben undort kelt, a kóla pedig a mennyei ital, ez itt a fő gond. Tudatos átalakításra van itt szükség fejben, hogy átvezesd magad az édesség falásából a “csak a szükségeset és minőséget eszem” elvre, ha ez megvan megoldottad az ügyet. A legfontosabb pedig a végére járni, hogy mit is kompenzálsz az evészettel

– Hogyan alakítod versenydiétád a színpadra lépés előtti időszakban?

Ez az egyik legkiforratlanabb a versenyzésemben, sajnos nem jöttem még rá a receptre. Nem igazán jó a formám a színpadon, főleg az utóbbi versenyekre igaz ez. Szerdán jobb vagyok, mint a versenyen szombaton és hasonló esetek. Egy biztos, nálam a rosszabb minőségű ételek nem működnek a töltésnél, csak a tiszta rizs, a többit még tesztelem :-)))

– Elmondanád egy átlagos napi étkezésed?

Alapvetően én mindig figyelek arra, hogy több forrásból vigyem be a fehérjét, amennyire lehet minimum 3 forrásból, előnyben részesítem pár hete a halakat, végső tapasztalatot 3 hónap múlva mondok. Tejes dolgokat próbálom kerülni, mert nekem a B vércsoportom ellenére nem tesz annyira jót, csak a fehérjében használom nincs más formában jelen. A főzésnél nálam mostanság a párolás lett a módi a sütés helyett, ezt érzem, hogy jobb is.
1, étkezés 6-7tojás (csak fehérje)+ zabpehely
2, étkezés (edzés után) 60g fehérje+ 60-80g rizs
3, étkezés lazac+brokkoli+rizs
4, étkezés lazac+brokkoli+rizs
5, étkezés tilápia+brokkoli+rizs
6, étkezés tilápia+brokkoli
7, étkezés 60g fehérje

– Van egy jól bevált, kedvenc -esetleg saját- clean recepted?

Mile Szilvitől vettem át a palacsinta helyett készített tojásfehérje+fehérjepor receptet. Amikor valami “bűnözési kedv” jön rám ezt szoktam elkészíteni. A kedvencem a Weider gold whey cseresznye-csoki izzel keszitett palacsinta. Ha nagyon úgy állunk, akkor banán is kerül a fehérjés öntet mellé.

– Milyen terveid vannak a jövőre nézve?

Legfőbb terv a versenyzés az elkövetkezendő években, ezen belül is főleg a nemzetközi versenyek számomra az érdekesek. Szeretek itthon versenyezni, mert hihetetlen a hangulata egy Siófokon megrendezett versenynek, de a tengerpart az tengerpart, Umag is feledhetetlen élmény marad. Mivel én nem edzőként dolgozom, így a sporthoz csak a versenyzés köt. Egészségtan tanárként végeztem, így szeretnék menni iskolai foglalkozásokat tartani, mert szívesen adom át a tudásomat és a példámat.

Kövesd Ádámot a Facebookon , vagy az Instagramon

Leave a Comment