Tudatos táplálkozás

5 fűszer, amelyektől sokkal egészségesebbek és finomabbak lesznek ételeid!

A fűszerezés művészet. Egy jól megválasztott fűszer új szintre emelhet egy fogást – de ha rosszul döntünk, teljesen tönkre is tehetjük az ízélményt. Sokan ódzkodnak a különleges fűszerek használatától, és leragadnak a (méltán) klasszikus só-bors kombinációnál, azonban a fűszerekkel sokkal izgalmasabbá varázsolhatjuk ételeinket – mesterséges ízfokozók, extra szénhidrátok, zsírok és plusz kalóriák nélkül.

A legjobb, ha saját magunk termesztjük fűszernövényeinket – csak kis edényre és egy napsütötte helyre van hozzá szükségünk, és meg is kezdhetjük saját fűszerkertünk kialakítását!

Nemcsak egészséges, de fenntartható és pénztárcabarát megoldás!

De milyen fűszereket válasszunk?

Íme 5 szuper fűszer, amelyekkel sokkal változatosabbá tehetjük ételeinket a Clean Eating jegyében!

Koriander

A koriander segít a szem egészségének megőrzésében – és a tökéletes ízélmény elérésben. Leggyakrabban a mexikói konyhaművészetben találkozhatunk vele – de az ázsiai ételeknek is remek kiegészítője. Különösen jól működik a lime-mal és citromfűvel – pácokhoz és szószokhoz szuper választás.

Minden ételhez használhatjuk (leveshez, tojáshoz, salátához, körethez, húsokhoz, tésztához…), arra azonban figyeljünk, hogy csak a főzés végén adjuk hozzá az ételhez, hogy a legjobb ízt érhessük el.

Bazsalikom

A bazsalikom az olasz konyha elmaradhatatlan fűszerének számít – és mindenképp érdemes tartanunk otthon a fűszerből, ha fontos számunkra egészségünk: segít a vérnyomásunk csökkentésében, az immunrendszer erősítésében és csontjaink egészségének megőrzésében – nagy mennyiségben tartalmaz folátot, C-vitamint és kalciumot.

Kiválóan párosíthatjuk a paradicsomos, sajtos, olívás ételekkel.

Menta

A gyomor barátja. Híres bélnyugtató hatásáról, és segítséget nyújt az emésztési zavarok ellen – mindemellett pedig C-vitaminban, vasban és kalciumban is gazdag.

Az ázsiai konyhában gyakran találkozhatunk vele – de akár egy pohár jéghideg vizet vagy limonádét is feldobhat vele. Na meg persze a mojitóról se feledkezzünk meg!

Metélõhagyma (snidling)

A metélőhagyma segít az immunrendszer erősítésében és az egészséges vérkeringés kialakításában – ha épp lábadozunk, segítségével akár gyorsabbá is tehetjük a felépülési folyamatot.

A snidling kitűnően megy a burgonyához (gondoljunk csak a snidlinges csipszek népszerűségére), de a tojáshoz, paradicsomhoz, salátához vagy levesekhez is remek választás. Hagyma helyett is használhatjuk, ha enyhébb, kevésbé intenzív ízre vágyunk.

És persze ezt a snidlinges receptet is érdemes kipróbálnunk:

Citrusos joghurtban pácolt csirkemell

Petrezselyem

A petrezselyem egy antioxidánsokban és K-vitaminban gazdag fűszer, amely könnyebbé teszi csontjaink egészségének megőrzését és a véralvadásgátlást.

Szuper választás minden sós ételhez – és számos salsa szósz alapjául szolgál.

Ebben az ínycsiklandó receptben is szerepel:

Sült pisztráng bulgurral

A fenti fűszerekkel még változatosabbá és egészségesebbé tehetjük Clean Eating étrendünket!

Próbáld ki a Clean Eating Életmódprogramot – 7 napos pénzvisszafizetési garanciával!

🥑 300+ egészséges, finom recept – hetente újabbakat küldünk
🥑 Kipróbált, bevált mintaétrendek

🥑 5 db e-könyv, összesen több mint 15.000 Ft értékben!

🥑 Hetente több Clean Eating cikk, hogy motivált maradj!

Kattints, és regisztrálj: bit.ly/csatlakozz-a-clean-eatinghez