Tudatos táplálkozás

5 kedvenc könnyű nyári Clean Eating ételünk

A nyár a könnyedségről szól: a könnyű ruhákról, a szabadság könnyű napjairól – és a könnyű ételekről. Ilyenkor érdemes kicsit félretenni a nagyon nehéz fogásokat, amelyek elfogyasztása után garantáltan beüt a posztprandiális fáradtság – ismertebb nevén a Kajakóma. Próbáljuk meg kímélni kicsit emésztőrendszerünket, és válasszunk olyan ételeket, amelytől nem érezzük úgy magunkat, mintha lufi lenne a gyomrunkban.

És ügyeljünk a mennyiségekre – ilyenkor érdemes inkább apróbb falatokban gondolkozni napközben, főleg ha épp nyaralunk: hiszen a meleg, a páratartalom és a napsütés eléggé meg tudja viselni a szervezetet,  és ha erre bedobunk egy háromfogásos ebédet, valószínűleg egész nap csak fetrengeni lesz erőnk. Persze ilyenkor jólesik a délutáni szundi, de ha erre nincs lehetőségünk, inkább tartogassuk a laktatóbb ételeket kivételesen estére, amikor már lement a nap és lehűlt az idő.

De milyen ételeket fogyasszunk nyáron?

Először is, együnk szezonális gyümölcsöket! Különösen jók ilyenkor az erdei gyümölcsök, amelyek magas vitamin és rosttartalmukkal fantasztikus táplálékul szolgálnak – miközben a kalóriatartalmuk rendkívül alacsony, így fogyókúra mellé is tökéletesek. Bátran együnk napközben belőlük egy-egy marékkal; elég nehéz túllépni velük kalóriakeretünket.

A főétkezéseknél zsíros húsokat inkább hagyjuk meg a hidegebb hónapokra – kivételt jelentenek ezalól persze a nyári bográcsozások, amelyek elég furák lennének diétás ételekkel.

Inkább válasszunk sovány húsokat és halakat vagy zöldségeket – könnyű körettel.

Ahogy a címben ígértük, íme öt szuper nyári Clean Eating recept – akad köztük tökéletes reggeli, ebéd, vacsora és desszert is!

A frittata az omlett olasz verziója – a forró csizmaformájú országban pedig nagyon értenek a finom ételekhez. Bátran fogyasszuk reggelire, ebédre vagy vacsorára – különösképp, ha extra fehérjére van szükségünk!

Protein frittata

Irány Mexikó – vegán módra! Ez a burrito tökéletes nyári ebéd egy forró napon!

Vegán zöldséges burrito

“Bambusznád, majomkenyérfa… kókuszdió!” Ezzel a kókusztejes, basmati rizses csirkével nem lőhetünk mellé, ha laktató, mégis könnyű, fehérjeben gazdag fogásra vágyunk:

Szaftos kókusztejes csirke, basmati rizzsel

Ha különleges és ínycsiklandó halételre vágyunk, ez a tormakrémes lazac biztosan nagy kedvencünk lesz – ráadásul dúskál a vitaminokban, Omega-3 többszörösen telítetlen zsírsavakban és kiváló minőségű fehérjében:

Tormakrémben sült lazac

Végezetül pedig itt az elmaradhatatlan desszert – mi más lehetne, mint jégkrém?

Egészen pontosan szuperfinom epres-banános nicecreamet készíthetünk villámgyorsan a lenti recept segítségével:

Epres-banános nicecream – Hűsítsd magad egészséges fagylalttal!

Ezekkel az ételekkel kajakóma nélkül élvezhetjük a nyarat – anélkül, hogy le kellene mondanunk az ízélményről!

És ez csak öt recept volt a több mint 300 közül – és mind a tiéd lehet!

Próbáld ki a Clean Eating Életmódprogramot – 7 napos pénzvisszafizetési garanciával!

???? 300+ egészséges, finom recept – hetente újabbakat küldünk
???? Kipróbált, bevált mintaétrendek

???? 5 db e-könyv, összesen több mint 15.000 Ft értékben!

???? Hetente több Clean Eating cikk, hogy motivált maradj!

Kattints, és regisztrálj: bit.ly/csatlakozz-a-clean-eatinghez