Tudatos táplálkozás

5 módszer, amivel imádni fogod az avokádót

Az avokádót a superfoodok között tartjuk számon. Az egyik legerősebb lúgosító hatású gyümölcsünk. Emellett egészséges, egyszeresen telítetlen zsírokban gazdag, ezért kiváló szív- és érvédő hatású, valamint remek energiaforrás.  Káliumtartalma magasabb a banánénál, de annál sokkal kevesebb cukrot tartalmaz. Nagy mennyiségben tartalmaz viszont antioxidánsokat, főként karotinoidokat és E-vitamint, valamint az anyagcsere folyamatokhoz és vérképzéshez szükséges, a boldogság vitaminjaként ismert folsavat. 1 db avokádó (kb 200g) tápanyagtartalma: 320 kcal, 4g fehérje, 29g zsír, 17g szénhidrát, 13g rost, 20 mg C-vitamin.

A fenti előnyök ellenére mi magyarok valahogy mégis ritkán fogyasztjuk. Amit inkább gasztrokultúrális örökségünkre, mintsem az avokádó izére vezethetünk vissza. Hiszen avokádó semleges íze miatt édes és sós ételek egyaránt készíthetők, így például saláták, krémek turmixok, de akár édességek összetevője is lehet. Jól illik húsokhoz, halakhoz, lehet szendvics vagy sushi alapja, de még grillezhető is. Az avokádó héjának színe mindegy, arra ügyelj inkább, hogy a gyümölcs még ne kemény, de nem is túl puha legyen. Az érett gyümölcsöt nyersen fogyaszthatjuk, esetleg süthetjük, vagy grillezhetjük, érdekes viszont, hogy főzni nem szabad, mert attól keserű lesz.

Az alábbiakban 5 tipped adunk, hogy örömmel fogyaszd ezt a szuper egészséges gyümölcsöt.

Avokádókrém, azaz quacamole, pirítóssal és tojással

guacamole teljeskiörlésű pirítóssal - recept

Az egész világon ismert krémnek több változata van. Nálunk is találsz egy receptet itt: clean quacamole recept. Ha teljes kiőrlésű pirítóssal és picit lágy tükör- vagy buggyantott tojással eszed, akkor egy valóságos ízorgiában lesz részed.

Avokádó-banán smoothie

avokádós smoothie turmix

Fogj egy fél avokádót, 2.5dl kókusz-, vagy mandulatejet, 1 banánt (nem árt, ha fagyasztóban pihen előtte), kedvenc édesítőszered és turmixold össze. A banán és az avokádó krémessége tökéletesen kiegészíti egymás.

Avokádós csirkeburger

avokádós csirkeburger hús

Darált csirkemellel keverj össze egy kockára vágott, igazán érett avokádót. Reszelhetsz bele hagymát, sózhatod és borsozhatod. Alaposan keverd össze, kicsit nyomkodd is szét, hogy az avokádó összetartsa a húst és süsd ki kókuszzsíron.

Avokádóval töltött wrap

torilla wrap avokádóval

Egy teljes kiőrlésű tortillát kenj meg pürésített édesburgonyával, chillis öntetet, majd tölts bele kockára vágott avokádót, rántottát és főtt babot. Persze ez csak a mi tippünk, te töltheted ízlés szerint 🙂

Saláta avokádóval

lazacsaláta avokádóval

Nagyon jól illik az avokádó olyan salátákba, ahol olyan erős ízek dominálnak, mint a füstölt lazac, a lila hagyma, vagy a petrezselyemzöld. Tégy egy próbát! 🙂

Érdekel a tiszta táplálkozás és a fitt életmód?

Akkor regisztrálj éves tagságot nálunk! >>> Clean Eating Életmódprogram

Forrás: Buzzfeed

1 Comment

  • […] 1. Avokádó2. Brokkoli3. Cékla4. Cukkini5. Csicsóka6. Édesburgonya7. Fokhagyma8. Karfiol9. Kelbimbó10. Kelkáposzta11. Lilahagyma12. Olívabogyó13. Padlizsán14. Paprika (Tv, kápia, vagy kaliforniai)15. Paradicsom16. Sárgarépa17. Spárga (zöld színű)18. Sütőtök19. Uborka20. Vöröskáposzta21. Zellergumó22. Zellerszár […]