Tudatos táplálkozás

5 szuper étel a stressz és a szorongás ellen

Talán nem túlzunk vele, ha azt mondjuk, idén mindenki stresszel. 2020 rendkívül húzós év az egész világ számára – így most különösen oda kell figyelnünk rá, hogy amennyire lehet, erősítsük immunrendszerünket, és gondoskodjunk testi-lelki jóllétünkről.

Ebben rengeteget segít a megfelelő étkezés is. Hoztunk 5 fantasztikus Clean hozzávalót, amelyek segítenek, hogy minimálisra csökkentsük a stressz életünkben!

Kezdjük a reggelivel!

Füge

A füge hazánkban ritkán kerül az asztalra, pedig több szempontból is remek ételnek számít. Egyrészt magas rosttartalommal bír, és jó hatással van anyagcserénkre, és segít a teltségérzet megteremtésében. Mindemellett pedig sok káliumot – amely a megfelelő vérnyomás eléréséhez fontos –, magnéziumot – a pihentető alvás és a nyugalom ásványi anyagát – és vasat tartalmaz. Ez utóbbi a fáradtság elkerülésében segít.

Mindemellett pedig B6-vitamintartalma is magas, amely hatékony lehet a depresszió ellen.

Házi granola – A szuperfinom, egészséges reggeli

Dobjunk bele párat reggeli müzlinkbe, granolánkba, és máris jobban indul a nap!

Olajos magvak

A különféle olajos magvak remek fehérje- és rostforrásnak számítanak – mindemellett pedig a már említett fáradtságűző vasban, stresszoldó és alvásjavító magnéziumban és B-vitaminokban is dúskálnak.

Ha – akár a sok stressz miatt –rossz emésztéssel bírunk, a magvak akkor is segíthetnek: prebiotikumnak számítanak, így segítenek gyomrunk ellenálló-képességének növelésében. Tanulmányok szerint egy-két maroknyi (kb. 30-50 g) mandula vagy pisztácia is sokat segít.

Persze azért vigyázzunk velük: rengeteg kalóriát tartalmaznak, így fogyókúrába mindenképp csak óvatosan, mértékkel illesszük be őket.

Például a reggeli müzlibe vagy salátaköretbe is tökéletesek.

Aztán következhet a főétel:

Lazac

Már számtalanszor írtunk az oldalon a lazac jótékony hatásairól – nem véletlenül. Rengeteg fehérjét tartalmaz, így segít az izomépítésben, izmaink megtartásában – mindemellett pedig fogyasztása a boldogsághoz szükséges szerotonin szintjét is megnöveli. Magas Omega-3 telítetlenzsírsav-tartalma miatt a megfelelő agyműködésről is gondoskodik – és egyes tanulmányok szerint ez a zsírsav a szorongás ellen is segít.

És ha ez még nem elég, a lazac dúskál a D-vitaminban is. Ez a vitamin az immunrendszer-építés alapköve – és talán nem kell mondanunk, az utóbbi időben még fontosabbá vált a megfelelő immunrendszer kialakítása.

Itt egy szuper recept, ha lazacra vágyunk:

Narancsos lazac sült zöldbabbal

A köretről se feledkezzünk meg:

Kelbimbó

Sokan nem szeretik, de ha nincs bajunk a kelbimbóval, mindenképp megéri betárazni belőlük! Remek folsavforrásként szolgálnak: a folsav pedig a különféle hangulatfelelős neurotranszmitterek – mint például a szerotonin vagy a dopamin – létrehozásában is szerepet játszik.

Kutatások szerint a depresszióban szenvedő emberek nagyrésze nem fogyaszt folsavat – nem reprezentatív felmérések alapján összefüggés lehet az alacsony folsavszint és a rossz hangulat között.

Íme egy jó tipp, ha recept kel(l):

Szuperzöld leves

Végül pedig jöjjön a desszert:

Étcsoki

A csokoládé remek stresszoldó – ezt több tanulmány és kísérlet is bizonyítja. Miért érdemes csokit ennünk?

Egyes tanulmányok szerint az étcsokoládé vérnyomáscsökkentő tulajdonsággal bír – a kakaó magas polifenoltartalmának köszönhetően.

És persze a desszertről is gondoskodnak!

Ha csokira vágyunk, ezzel a Clean recepttel nem lőhetünk mellé:

Clean csokimuffin

És ez is szuper választás:

Kókuszkrémes csokis kosárkák

És ez csak néhány recept volt a több mint 300 közül!

Próbáld ki a Clean Eating Életmódprogramot – 7 napos pénzvisszafizetési garanciával!

🥑 300+ egészséges, finom recept – hetente újabbakat küldünk
🥑 Kipróbált, bevált mintaétrendek

🥑 5 db e-könyv, összesen több mint 15.000 Ft értékben!

🥑 Hetente több Clean Eating cikk, hogy motivált maradj!

Kattints, és regisztrálj: bit.ly/csatlakozz-a-clean-eatinghez