Tudatos táplálkozás

5 tipp a felhőtlen Clean nyaraláshoz

Tökéletes diéta, rendszeres edzés, szuper forma – majd elmész nyaralni, és a vízpartról hazatérve a mérleg egyáltalán nem azt mutatja, amit kéne.

Persze a nyaralás a kikapcsolódásról és a lazításról szól, nem a diétáról – azonban ez nem jelenti azt, hogy nem érezheted jól magad anélkül, hogy plusz kilókat szednél magadra sütkérezés közben.

A Clean Eating, vagyis a tiszta táplálkozás segít, hogy felhőtlenül teljen a nyaralás – a súlytöbbletet pedig hagyd meg inkább a poggyásznak.

Íme 5 tipp, hogy könnyen menjen a Clean Eating nyaralás közben is!

Igyál sok vizet!

Nyáron különösen fontos a megfelelő mennyiségű vízfogyasztás. A tűző napon fekve mindenképp pótold az elvesztett folyadékot – főleg, ha alkoholt is fogyasztasz közben. Ha elég vizet iszol, elkerülheted a túlevést – a szervezet sokszor összekeveri a szomjúságot az éhséggel.

Mixológia organikusan

A nyaralás sokunk számára elképzelhetetlen koktélok nélkül – sajnos azonban ezek legtöbbje elképesztően cukros, tele üres kalóriákkal. Inkább próbáld ki a frissen facsart (vagy esetleg a bolti 100%-os) narancsléből készült vodkanarancsot vagy Mimosát.

Desszertezz trópusi módra!

A trópusi országok lakói általában imádnak enni, és kiélveznek minden falatot – azonban nem esznek túlzásba a desszerttel, és kerülik a cukorbombákat. Inkább finom gyümölcsöket választanak (akár joghurtba) ebéd vagy vacsora utánra. Ezek kevésbé terhelik meg az emésztőrendszert, így kajakóma nélkül élvezheted a szabadságot.

Ha pedig apartmanban szállsz meg vagy víkendházat bérelsz, és van kedved, készíts saját desszertet. Például ezzel tuti nem lőhetsz mellé:

Epres-banános nicecream – Hűsítsd magad egészséges fagylalttal!

Visszatérés a gyerekkorba

Mindannyian jól emlékszünk a szülői mantrára: először a rendes étel, aztán a desszert! Próbáld meg ehhez tartani magad; akkor is, ha all inclusive szállást választottál. Svédasztalnál ne pakold tele rögtön a tányért, inkább állj fel többször. (Oké, ha valamelyik guszta sütiből már csak egy darab van, csapj le rá, de ne edd meg, amíg nem végeztél a főétellel!) Első körben szedj tányérodra a friss, laktató, egészséges ételekből – aztán jöhet az édesség.

Köretezz okosan!

Lehetőség szerint kerüld a feldolgozott, zsíros köreteket és az egyszerű szénhidrátokat: fehér kenyér és zsírban tocsogó sült hasábkrumpli helyett inkább egyél rizst, főtt krumplit, édesburgonyát vagy quinoát. Az extra kalóriákat inkább hagyd meg a desszertnek.

Jó nyaralást kívánunk!

Próbáld ki a Clean Eating Életmódprogramot! 1 hónapig csak 90 Ft-ért!
🥑 300+ egészséges, finom recept – hetente újabbakat küldünk
🥑 Kipróbált, bevált mintaétrendek
🥑 5 db e-könyv, összesen több mint 15.000 Ft értékben!
🥑 Hetente több Clean Eating cikk, hogy motivált maradj!
Kattints, és regisztrálj a próbahónapra mindössze 90 Ft-ért > bit.ly/csatlakozz-a-clean-eatinghez