Tudatos táplálkozás

9 egyszerű trükk, amivel könnyebben megy a fogyás

Ha az ember fogyási tanácsot keres, nincs könnyű dolga. Rengeteg különféle információ kering a neten a kalóriákról, makróbeosztásról, a gyakori (vagy épp a ritka) evés jótékony hatásáról, a szénhidrátokról, a zsírról és fehérjéről… Rengeteg egymásnak ellentmondó állítással találkozunk, akár ugyanazon az oldalon is.

Egy dolog biztos: mindenki másmilyen, és az a diéta, ami tökéletes a szomszédnak, nem biztos, hogy nekünk is megfelel. Épp ezért érdemes a Clean Eating alapelveit követnünk, hiszen nem számít, hogy napi hatszor eszünk vagy átmeneti böjtölünk, húsimádó vagy vegán étrendet követünk, fogyni vagy izmosodni szeretnénk, könnyen személyre szabhatjuk az étrendet a tiszta táplálkozás jegyében.

Azonban ez nem jelenti azt, hogy nem léteznek tudományosan bizonyított trükkök, amelyeket mindannyian alkalmazhatunk, ha fogyni szeretnénk.

Íme 9 egyszerű trükk, hogy könnyebben megszabaduljunk a zsírfeleslegtől!

Víz mindenek előtt

Az ideális diéta mindenkinek mást jelent – azonban létezik néhány trükk, ami mindannyiunknak biztosan segít a zsírfelesleg leadásában.

Nem lehet elégszer hangsúlyozni: igyunk sok vizet – különösen étkezés előtt. Ha evés előtt iszunk, hamarabb jóllakunk, így kevesebb kalóriát viszünk be – a megfelelő vízfogyasztás pedig gyorsíthatja az anyagcserét is.

Rágjunk lassabban!

Már az óvodában is mondták, a legtöbben mégsem figyelünk oda a lassú rágásra. Igen, ha gyorsan eszünk, megspórolhatunk pár percet, de ha nem rágjuk meg eléggé az ételt, valószínűleg többet fogunk enni, mint különben – és emésztési nehézségeink is akadhatnak.

Használjunk kisebb tányérokat!

Ha nagyobb tányért választunk, több ételt szedünk – és legtöbbször elfogyasztunk mindent, amit a tányérunkra szedtünk.

Igyunk kávét vagy zöld teát!

Az ideális diéta mindenkinek mást jelent – azonban létezik néhány trükk, ami mindannyiunknak biztosan segít a zsírfelesleg leadásában.

A kávé és zöld tea koffeint tartalmaz, amely gyorsíthatja az anyagcserét – valamint növelheti a zsírégetést. Mindemellett pedig mind a kávé, mind a tea tele van jótékony hatású antioxidánsokkal. A lényeg, hogy ne essünk túlzásokba – és válasszunk jó minőségű kávékat, teákat, ezeket pedig fogyasszuk tej és cukor nélkül.

Kerüljük a hozzáadott cukrot!

Az egyik legfontosabb Clean Eating alapelv, hogy kerüljük a hozzáadott cukrokban (és a magas fruktóztartalmú hidrogénezett kukoricaszirupban) gazdag ételeket. A túlzott cukorfogyasztás nemcsak elhízáshoz, de cukorbetegséghez és szívbajokhoz is vezethet.

Íme például egy szuper cukormentes édességrecept:

Diétás áfonyás sajttorta

Ínycsiklandó sajttorta diétás verzióban – a desszertrajongók kedvence!
Nézd meg ezt a receptet!
Diétás áfonyás sajttorta

Mondjunk nemet az egyszerű szénhidrátokra!

Az ideális diéta mindenkinek mást jelent – azonban létezik néhány trükk, ami mindannyiunknak biztosan segít a zsírfelesleg leadásában.

A fehér kenyér vagy tészta megszokott összetevő a konyhákban – azonban ezek a feldolgozott szénhidrátok megemelik a vércukorszintet, így kevésbé laktatóak, és könnyen éhséghez, valamint hízáshoz vezethetnek.

Persze nem feltétlenül kell teljesen kiaktatni őket étrendünkből, hiszen ez sokszor (főleg vendégségben, étteremben) lehetetlen, azonban van egy trükk, amivel elkerülhetjük a káros hatást: együnk mellé fehérjedús ételt (például húsokat, halakat) és rostban gazdag zöldségeket.

Fotónapló vagy kalória-számlálás?

Az ideális diéta mindenkinek mást jelent – azonban létezik néhány trükk, ami mindannyiunknak biztosan segít a zsírfelesleg leadásában.

Nemcsak akkor érdemes lefotóznunk a fogásainkat, ha Instagram-influenszerek vagyunk: ha fotónaplót vezetünk étrendünkről, könnyebben elkerülhetjük a túlevést.

De ha inkább a számokban hiszünk, akkor számoljunk kalóriákat – ehhez már remek alkalmazásokat, oldalakat találunk, magyarul is. Persze ne essünk túlzásokba, de érdemes azért tudnunk, valójában mennyit is eszünk egy olyan nap, amikor “alig ettünk valamit”.

Aludjunk eleget!

Ha keveset alszunk, stresszesebbek leszünk, könnyebben megbetegedünk, és a hízás is gyakoribb. Változó, kinek mennyi alvásra van szüksége, hogy kialudja magát: van akinek elég a hat óra, míg másoknak akár 9 órányi pihenésre is szükségük lehet. A legfontosabb az alvás minősége, illetve, hogy milyen alvási ciklusból kelt fel minket az ébresztő – ezt szerencsére már különféle ébresztő-alkalmazásokkal kontrollálhatjuk.

Mozogjunk!

Az ideális diéta mindenkinek mást jelent – azonban létezik néhány trükk, ami mindannyiunknak biztosan segít a zsírfelesleg leadásában.

Minél aktívabbak vagyunk, annál több kalóriát égetünk. Sajnos azonban a modern ember többnyire ülő életmódot folytat, ami komoly egészségügyi problémákhoz vezethet. Nem muszáj rendszeresen edzenünk (de ajánlott!), de mindenképp mozogjunk valamit: a napi séta, biciklizés, rollerezés, gördeszkázás, görkorcsolyázás, hullahopkarikázás, jóga vagy pilátes rengeteget segít a zsírfelesleg eltüntetésében és egészségünk megőrzésében.

Próbáld ki a Clean Eating Életmódprogramot – mindössze 90 Ft-ért!

🥑 300+ egészséges, finom recept – hetente újabbakat küldünk

🥑 Kipróbált, bevált mintaétrendek

🥑 5 db e-könyv, összesen több mint 15.000 Ft értékben!

🥑 Hetente több Clean Eating cikk, hogy motivált maradj!

Kattints, és regisztrálj: bit.ly/csatlakozz-a-clean-eatinghez