Tudatos táplálkozás

Clean Eating és a szépség – Így hat külsődre a tiszta táplálkozás!

A külső nem számít – a belső a fontos. Sokszor hallhattuk már ezt a mondatot valamilyen formában, azonban ettől még nem feltétlenül igaz. Inkább azt mondanánk, hogy a belső hatással van a külsőre.

Nem véletlenül mondják, hogy szerelmesen vagy várandósan kivirágzik az ember – és talán az is evidens, hogy az egészségesen élő emberek jobban néznek ki, mint az egészségtelen életmódot folytatók.

De mit kell csinálnunk ahhoz, hogy maximumot kihozzuk külsőnkből, és hajunk, szemünk, bőrünk körmünk a lehető legszebb legyen? És hogyan kerülhetünk igazán jó formába?

Először is, sok vizet kell fogyasztanunk – legalább másfél litert naponta, de inkább többet.

Egyszerű, ízesítetlen vízről van szó, magában fogyasztva. A legjobb megoldás, ha veszünk egy vízszűrőt, és szűrt csapvizet iszunk – így környezetünket is kíméljük, mivel nem kell felesleges PET-palackokat vásárolnunk.

Valószínűleg azzal sem árulunk el sokat újdonságot, hogy fontos a friss levegőn töltött idő és a testmozgás.

Nem feltétlenül kell súlyemelésre vagy HIIT-kardióra gondolnunk – elképesztően sokat segít formánk megőrzésében vagy a zsírvesztésben, ha megteszünk legalább 10 000 lépést naponta – ezt okostelefonnal vagy okosórával is nézhetjük. Sokak szerint a séta jobb is, mint az aerob vagy anaerob kardió a fogyáshoz, mivel az intenzív edzésekkel ellentétben nincs étvágynövelő hatása, és több száz kalóriát elégethetünk pusztán közepes tempójú sétálással.

A víz és a testmozgás mellett fontos a megfelelő vitamin- és ásványianyag-bevitel – a vitaminok nemcsak immunrendszerünk, agyunk és izmaink működéséhez elengedhetetlenek, de segítenek megőrizni bőrünk, körmünk, szemünk és hajunk épségét és szépségét is.

A vitaminok és ásványi anyagok többség próbáljuk meg lehetőség szerint természetes forrásból bevinni. Ebben rengeteget segít a Clean Eating, vagyis a tiszta táplálkozás, mivel a Clean ételek tele vannak fantasztikus, értékes tápanyagokban gazdag hozzávalókkal.

Zöldségek, gyümölcsök, magvak, húsok, halak… A vitamindús Clean összetevőkről és fogásokról számos cikk található az oldalon – íme néhány, amelyek segítenek megtalálni a legfinomabb vitaminforrásokat:

A legegészségesebb fűszerek

4 szuper gyümölcs az erős immunrendszerért

8 Clean étel, amiben rengeteg a C-vitamin

 

Fontos emellett, hogy megfelelő mennyiségű fehérjét, komplex szénhidrátot és (főleg többszörösen) telítetlen zsírsavat is fogyasszunk – a fehérje segít megőrizni az izmokat, a szénhidrát energiát ad, a zsírsavak pedig (számos egyéb jótékony hatás mellett) a bőr szépségéhez is hozzájárulnak.

Például ezzel a szuper recepttel nem  lehet mellélőni:

Tejszínes, pestós csirkemell quinoa salátával

 

Kerüljük a mesterséges adalékanyagokat, színezékeket, ízfokozókat, tartósítószereket és a hidrogénezett és transz-zsírokat. Ezek nemcsak ártalmasak a szervezetre, de sokszor a pattanások, a fakó, lelapult haj és a fénytelen szem kialakulásában is szerepet játszhatnak. A Clean Eating lényege, hogy válasszunk tiszta, természetes alapanyagokat, ha lehet, egyenesen a termelőtől, és kíméljük meg a szervezetünket ezektől a méreganyagoktól.

Próbáld ki a Clean Eating Életmódprogramot! 1 hónapig csak 90 Ft-ért!

🥑 300+ egészséges, finom recept – hetente újabbakat küldünk

🥑 Kipróbált, bevált mintaétrendek

🥑 5 db e-könyv, összesen több mint 15.000 Ft értékben!

🥑 Hetente több Clean Eating cikk, hogy motivált maradj!

Kattints, és regisztrálj a próbahónapra mindössze 90 Ft-ért > bit.ly/csatlakozz-a-clean-eatinghez