Ennyire egészséges a görögdinnye

Ennyire hizlaló és egészséges a görögdinnye

Görögdinnyét talán mi magyarok imádjuk a legjobban. Nem hiába, hiszen hazánkban több tökéletes adottságok bíró termőterületek vannak, ahol hagyományosan generációk óta zajlik a mézédes dinnyetermesztés. Sokan nem tudják hogy álljanak ehhez a gyümölcshöz, ezért most bemutatjuk clean eating szempontból.

Mennyire hizlal a görögdinnye?

Egyre inkább elterjedt nézet, hogy a görögdinnye értéktelen gyümölcs, mely rengeteg cukrot tartalmaz és így hizlal is. Nos ennek van némi valóságalapja, de a jó hír az, hogy nem kell félned attól, hogy dinnyétől hízol el. 100 gramm görögdinnye csupán 30 kalóriát tartalmaz, ami nagyon kevés. Igaz, hogy a gyümölcs 90-95%-ban víz, és a maradék tömegben viszont 6g gyümölcscukor van, 0.5g rost és ugyanennyi protein, zsír pedig szinte nincs. Mivel dinnyéből nagy mennyiséget is könnye el lehet fogyasztani, az egyszerre bevitt gyümölcscukor 40-50g is lehet, ami valóban nem kis mennyiség.  Persze addig közel egy liter vizet is elfogyasztottál, ami garantálja, hogy mást már nem fogsz enni 🙂 A legérdemesebb a görögdinnyét desszertként, vagy hűsítők mellé fogyasztani, így 2-300g-os adag elég lehet belőle. Ha könnyedebb saláta után eszed tutira nem fogod degeszre enni magad és az étkezésre szánt szénhidrát mennyisége sem lesz több. Így az egyébként lassabb felszívódású fruktóz miatt aligha hízol el.

Egészséges a dinnye?

A görögdinnyében a legegészségesebb dolog a víz. Fogyasztása talán a legkellemesebb formája a hidratálásnak. Képesek vagyunk általa annyi vizet elfogyasztani, ami már komoly munkára serkenti a méregtelenítő szerveinket. A rendszeres fogyasztása tisztítja a vért, a beleket, segít a szervezetben felhalmozódott salakanyagok eltávolításában. A dinnye egyszerűbb izotóniás italként is működik, mert az izzadáskor elvesztett vizet és ásványi sókat segít pótolni, ami a meleg nyári napokon különösen hasznos. Egy alapos dinnyézés valósággal átmossa a szervezetet. Bár nem erről híres, de a gyümölcs vitaminokat is tartalmaz. A-, B- és C-vitamint, kalciumot, káliumot, magnéziumot, ugyan nem superfoodokhoz hasonlítható, de fogyasztási mennyiségben már mindenképpen számottevő mennyiségben. Nagy mennyiségben tartalmaz likopin nevű antioxidánst is, amitől vörös színét kapja. A hagyományos népi orvoslásban a gyümölcshúsa érthető módon a vese- és tüdőproblémák, valamint a fejfájás és lábdagadás ellenszereként volt ismert. Sokan a dinnye magját kiköpik, azonban ez a legegészségesebb része! A dinnyemag B-vitaminban gazdag, és tartalmaz vasat, kalciumot, cinket. Gyulladáscsökkentő hatása ismert, rost tartalma magas, így tisztítja a beleket. A dinnyemag egyes gyógyszerek és kozmetikumok alapanyagaként is használatos, mivel felfedezték, hogy erősíti a szívizmot, javítja a memóriát, külsőleg használva a bőr rugalmasságát javítja. Nyugodtan nyeld le tehát a magját, sőt rágd is meg, hiszen anélkül emésztetlenül halad át rajtad.

3 tipp a görögdinnye felhasználására

Görögdinnyét hagyományosan felszeletelve, behűtve fogyasztjuk, de lehet ez másként is. Remek alapanyag például nyári italokhoz, mondjuk gyümölcspréssel nyert levek hígítására is. Remekül illik sonkatálakhoz, gyümölcsnyársakhoz is. Kevesen tudják, de a dinnye héját is meg lehet enni, elég csupán a legszélső zöld réteget lehámozni. A fehér része hasonló a cukkinihez és pl. remek édes-savanyú dinnyehéj curryt lehet belőle készíteni. Ezeken túl most adunk három tippet, hogyan fogyaszd, ha már önmagában unod.

Fetás görögdinnyesaláta

Görögsaláta teljesen másként: Kockázd fel a dinnyét, locsold meg egy pici olíva olajjal, óvatosan sózd, borsod, szórd meg aprított mentalevéllel és apróra vágott feta sajttal. Óvatosan forgasd össze. Tálald behűtve.

Fotó: daringgourmet.com

Gyümölcssali

Nagyon sok gyümölcshöz illik. Mi most egy kicsit savanykás, frissítő salátát választottunk. A felkockázott dinnyét egyenlő arányban keverd el hasonló mérető grépfrúttal, szederrel, szórd meg fagyasztott mentalevéllel, esetleg pici csorgatott mézzel, ha belefér.

Fotó: Nutritionstripped.com

Hűsítő dinnyés leves

Egy fél dinnye magját távolítsd el, majd felkockázva, kb 2 centi reszelt gyömbérrel egy marék eperrel és egy kevés mentával, valamint egy lime levével turmoxolj össze. Behűtve isteni finom!

Fotó: comowater.com

Egészséges, fitt test a cél?
Akkor ne halogasd az életmódváltást, csatlakozz hozzánk!
Regisztrálj Életmódprogramunkba, hiszen egyéni tanácsadással, e-könyvekkel és szuper receptekkel segítünk célod elérésében!
Használd az EATCLEAN kódot 10% kedvezményért!
Igen, regisztrálok!
Kössz, nem!
Egészséges, fitt test a cél?
Csatlakozz a Clean Eating Életmódprogramhoz!
Táplálkozási tanácsadás + E-könyvek + Receptek + Extra funkciók éves tagsággal.

Használd az EATCLEAN kódot 10% kedvezményért!
Igen, regisztrálok!
Kössz, nem!
Egészséges, fitt test a cél?
Csatlakozz a Clean Eating Életmódprogramhoz!
Táplálkozási tanácsadás + E-könyvek + Receptek + Extra funkciók éves tagsággal.
Használd az EATCLEAN kódot 10% kedvezményért!
Igen, regisztrálok!
Kössz, nem!