Tudatos táplálkozás

Ezzel a különleges húsfajtával új szintre emelheted Clean étrendedet!

Ha egészséges étrend és hús, akkor kizárólag a szárnyasok jöhetnek szóba. Vagy mégsem? A legtöbb diéta óva int minket a vörös hústól, hiszen a vöröshús-fogyasztás: magas koleszterinszintet okoz és elhízáshoz vezet.

Pedig ez távol áll az igazságtól – ha minőségi vörös húsokat fogyasztunk, nemcsak finomakat ehetünk, de testünknek is jót tehetünk.

Különösképp igaz ez a jó minőségű sertéshúsra.

Már korábban is írtunk a sertéshús előnyeiről (KATT IDE), azonban most egy speciális fajtáról lesz szó, amellyel valamiért csak nagyon ritkán találkozunk, ha egészséges étrendet keresünk.

Ez nem más, mint a mangalica.

De miért olyan különleges a mangalica? Mi teszi őt a malacétkek királyává?

A mangalica zsírsertés az egyetlen magyar őshonos sertésfajta. Az 1800-as években jelent meg – és az 1990-es évekre a kihalás szélére jutott. De szerencsére megmentették a mangalicákat, és ma körülbelül 10 000-re tehető állományuk hazánkban, körülbelül 200 mangalica-tenyészetben.

A mangalicasertések háromszor annyi ideig élnek, mint a normál egyedek. Ráadásul nemcsak sokáig élnek, de sokat is nyomnak:

a mangalicasertések a világ legzsírosabb sertései.

Bőrük alatt nagyon magas zsírtalmú szalonnát növesztenek – a bőr alatti zsír pedig lágyan beivódik a húsukban, így alakul ki a különleges, pikáns íz.

Ebből a zsíros húsból fantasztikus sonkák készülhetnek, mivel szárításra és lassú tartós érlelésre is alkalmasak – magas zsírtartalmú szalonnájából pedig csodás füstölt szalonnát állíthatnak elő.

Persze nemcsak sonkaként és szalonnaként hasznosítható a mangalica: lédús pecsenyehúsok, steakek is készülhetnek belőle – zsírja pedig jobb választás az egészséges étrendhez, mint a szimpla sertészsír, mivel dúskál a telítetlen zsírsavakban.

Mangalicahús, mint Clean Eating alapvetés

Ha egészséges étrend és hús, akkor csirke és pulyka – vagy mégsem? Mutatunk egy húsfajtát, amit mindenképp megéri felvenned bevásárlólistádra! Mangalica

Ha szemeztünk már bevásárlás folyamán valamilyen mangalica-készítménnyel, láthattuk, hogy többe kerülnek, mint a többi sertésből készült húsok: ennek oka, hogy a mangalica kizárólag őstermelői mennyiségben tenyészthető. Így vált egyfajta prémium ínyencséggé.

A mangalica húsa dúskál az Omega-3 és 6 zsírsavakban és természetes antioxidánsokban – a debreceni egyetem kutatásai szerint a zsírjában található Omega-3 szint akár 2-3-szor magasabb, mint egyes halfajták esetén. Ezek a zsírsavak segítenek többek közt a szorongás, depresszió leküzdésében, a szívbetegségek elkerülésében és az izomnövelésben is.

Apropó, izomnövelés: a mangalica húsa kiváló minőségű fehérjét tartalmaz, amely elengedhetetlen az edzés mellé – emellett pedig vasban, cinkben és B-vitaminban is gazdag.

Mindemellett a gyomrot sem terheli meg: kiválóan emészthető táplálék.

A fantasztikus tulajdonságai és csodás íze miatt a mangalica már a csúcsgasztronómiában is megjelenik.

A spanyolok hosszan tartó levegőn érleléssel készítenek belőle sonkát – ugyanazzal az eljárással, mint a világhírű ibériai sonkánál.

Ha egészséges étrend és hús, akkor csirke és pulyka – vagy mégsem? Mutatunk egy húsfajtát, amit mindenképp megéri felvenned bevásárlólistádra! Mangalica

A sztárszakácsok is számos fogáshoz felhasználják – a világ egyik legjobb séfjének tartott Daniel Humm, a New York-i Eleven Madison Park tulajdonosa például a nagyon híres (és annál is drágább) Kobe marhahúshoz hasonlította, és előszeretettel készít ételkölteményeket a vöröses, krémes, fehér zsírfoltokkal határolt mangalicahúsból.

Az ázsiai séfeknél is gyakori vendég a friss mangalicahús: például a tipikus koreai fogás bulgogi, a népszerű japán tonkatsu (rántott szelet) vagy sukiyaki kedvelt összetevője.

Ha egészséges étrend és hús, akkor csirke és pulyka – vagy mégsem? Mutatunk egy húsfajtát, amit mindenképp megéri felvenned bevásárlólistádra! Mangalica

A mangalica gészséges, ízletes – és különleges.  A fent említett specialitások mellett készíthetünk belőle burgert vagy steaket is – de bármilyen megszokott húsételt feldobhatunk vele.

Ha legközelebb húst vásárolunk, és egészséges, mégis laktató különlegességre vágyunk, próbáljuk ki a mangalicát – biztosan nem lövünk mellé vele!

Ha szeretnél még többet megtudni a mangalicáról, KATTINTS IDE.

Próbáld ki a Clean Eating Életmódprogramot – mindössze 90 Ft-ért!

🥑 300+ egészséges, finom recept – hetente újabbakat küldünk

🥑 Kipróbált, bevált mintaétrendek

🥑 5 db e-könyv, összesen több mint 15.000 Ft értékben!

🥑 Hetente több Clean Eating cikk, hogy motivált maradj!

Kattints, és regisztrálj: bit.ly/csatlakozz-a-clean-eatinghez

A cikk szponzorált.