Tudatos táplálkozás

Maradj formában nyaraláskor is!

Most indulsz nyaralni? Bulizni szeretnél önfeledten, de félsz, hogy ezen múlik az eddig keserves munkával megszerzett formád? Gyakorlott utazóként mondhatom, hogy aggodalomra semmi okod, ugyanis van pár bevált tippem, amit most megosztok veled.

Ebben a pár napban ne félj a csalóétkezésektől!

Azt hiszed ez a cikk arról fog szólni, hogyan álld meg a finom falatokat nyaralásod alatt? Ezt a butaságot most felejtsd el! A nyaralás az egyetlen lehetőség az egész évben, hogy feltöltődj! Ilyenkor nem szabad korlátok közé szorítanod magad, főleg ha külföldön vagy és egyetlen lehetőséged van az életben a helyi különlegességek megkóstolására! Délelőtt és kora délután egyél amit csak szeretnél, ha szeretnéd akár édességeket is, de ügyelj arra, hogy az étkezések után azt le is mozgod, mondjuk egy alapos úszás, vagy egy természetjárás során. Elég ha nagyjából este visszafogod magad. Ez a stratégia ugyan nem fog működni egész évben, de hidd el ezen a pár napon nem fog múlni a formád.

Edd a legjobb helyi specialitásokat!

clean etaing souvlaki - görög specialitásHa a legjobb helyi ételeket kóstolod meg nagyjából bízhatsz benne, hogy minőségi alapanyagokból készülnek, és nem ipari szemétből. Ha pl. Görögországban jársz ne 2 eurós gíroszt tömd magadba, hiszen az ma már ott is a bőrkés ipari húsból készül és olajos sült krumplival adják, de mondjuk ha souvlakit, vagy stifadot választasz a testednek is megfelelő szinte clean ételt kapsz, úgy hogy közben igazi helyi ínyencségeket kóstolsz. Ugyanez a logika áttehető bármelyik országra! Járj nyitott szemmel, esetleg előre keresd ki a helyi specialitásokat.  Egy másik jó stratégia, ha vacsorára salátát eszel. Bárhol is edd, az öntetet külön kérd, így megkóstolhatod és ha cukrosnak, zsírosnak ítéled elhagyhatod.

Ide tartozik a kérdés másik oldala: NE egyél gyors éttermekben! Itthon sem eszel mekiben ugye? A nyaralás miért lenne más? Hidd el, bárhol nyaralsz ezeken a helyeken ugyanazt az ipari szemetet fogod kapni amitől bizony egy hét alatt feljönnek a kilók, ráadásul a kajakóma érzése a fél napod nyomottá fogja tenni. Vigyázz! A helyi fast food étkezdék ételeivel is ugyanaz a helyzet! Ha nem punnyadni akarsz, hanem aktívan pihenni, akkor ezen el se gondolkozz!

Reggelizz úgy mintha ha otthon lennél!

clean eating a nyaralásonNem árt ha viszel magaddal egy csomag zabot és pár adag proteinport. Csak egy pillanat elkészíteni bárhol is vagy és nem csak tökéletesen fogja elindítani a napod, de több pénzed marad értelmes dolgokra és minőségi helyi specialitások megkóstolására is. Ráadásul a reggeli a legfontosabb étkezés. Az amin még ilyenkor sem éri meg változtatni! Ha pedig azt hiszed, hogy ez unalmas lenne egy nyaraláshoz megsúgom a titkot: helyi feltétek! 😉 Pár helyi gyümölccsel, vagy finomsággal megszórt zabkása az, amit tuti nem fogsz unalmasnak találni.
Egy másik jó tipp, ha estére saját magadnak készítesz salátát, szintén helyi zöldségekből, halból. Az íze különlegesebb lesz, eltérő az itthon megszokottól mégis clean vacsit ehetsz.

Szánj a testedre 15 percet minden reggel!

saját testsúlyos edzés a nyaralásonHa felébredsz de párod még alszik a legjobb amit tehetsz ha mozogsz picit. (ha ő már ébren akkor vedd rá, hogy együtt csináljátok) Nem kellenek gépek, sem súlyok. Elég egy minimális hely és 15 perc! A lényeg az hogy teljes intenzitással csinálj pár saját testsúlyos gyakorlatot felváltva 3-4 sorozatot. Pl. fekvőtámaszt, felülést, guggolás és kitörést úgy, hogy köztük nem tartasz pihenőt! Ha ezt az ébredés utáni fázisban éhgyomorra teszed nagyjából elégetted azt a plusz kalóriát amivel tested esetleg előző nap nem tudott hova tenni. Ráadásul a napot is felüdülten és pozitívan kezded ráhangolódva az aktív kikapcsolódásra.

Jó nyaralást! 🙂

( A képeket egyik saját nyaralásunkon készítettük, sweetcinnamongirl instagramjáról származnak)

Szeretnéd tisztába tenni táplálkozásod? Segítünk! Regisztrálj éves tagságot nálunk >>> Clean Eating Életmódprogram