Tudatos táplálkozás

Öt egyszerű Clean hozzávaló, ami nem hiányozhat a bevásárlólistádról!

Ha egészséges étrendekről olvasunk, a legtöbb tanács arról szól, hogy szerezzünk be szuperspeciális vitaminokban és ásványi anyagokban dús különleges dél-afrikai magvakat, indonéz szupergyümölcsöket és speciális, perui sámánok által megáldott zöldségeket, amelyek gazdagok a brit tudósok szerint elengedhetetlen antioxidánsokban.

Az igazság azonban az, hogy egy egészséges étrendhez nincs feltétlenül szükségünk nehezen és költségesen beszerezhető superfoodokra – akadnak egyszerű, sokak által megvetett alapanyagok, amelyek nemcsak egészségesek, de nagyon ízletesek is.

Íme 5 szuper Clean alapanyag, ami nem hiányozhat a bevásárlólistádról!

Banán

Hiába az alacsony szénhidráttartalmú diétákat követők egyik legfőbb ellensége, a banán egy szuper választás – különösen edzés előtt vagy után. Egy közepes méretű banán körülbelül 20 gramm lassú felszívódású szénhidrátot, 2 gramm élelmi rostot és rengeteg káliumot tartalmaz.

Ez például egy szuper Clean recept, ha szeretjük a banánt:

Banánkenyér muffin

Egy ízletes és egészséges édesség a mindennapokra
Nézd meg ezt a receptet!
Egészséges alapanyagokból készült muffin

Burgonya

Bár sokan kilőtték a szimpla krumplit a diétájukból, mondván az édeskrumpli sokkal jobb alternatíva, a sima burgonyától nem érdemes megszabadulni. Magas C-vitamin-, kálium- és rosttartalmának köszönhetően remek, tápanyagokban gazdag köretnek számít – ráadásul ha sütőben sütve vagy főzve fogyasztjuk, kalóriatartalma sem magas, és nagyon laktató.

Sült bab

Az angol reggeli sztárja, Bud Spencer és Terence Hill nagy kedvence önmagában vagy pirítóssal is fogyasztható. Rengeteg élelmi rostot tartalmaz, így segít az emésztésben és a megfelelő anyagcsere-folyamatok kialakításában és fenntartásában.

Mogyoróvaj

A mogyoróvaj amerikai gyerekek étrendjének elengedhetetlen része  (legtöbbször dzsemmel vagy lekvárral párosítva fogyasztják, szendvics formájában; ez a PB&J) – és bár az amerikai diéta nem épp az egészségességéről híres, a mogyoróvaj remek választás lehet egy Clean étrendbe is. Természetesen csak akkor, ha bio verziót veszünk, mesterséges olajok és ízesítők nélkül – vagy még jobb, ha magunk készítjük el saját mogyoróvajunkat. Magas fehérje- és telítetlenzsír-tartalmának köszönhetően szuper kiegészítője lehet diétánknak; csak vigyázzunk, mert kalóriákban is dúskál.

Olajos halak

Mindig csak a lazacot emlegetjük, ha egészséges halakról van szó, pedig számos más halfajta közül választhatunk, ha egészséges és finom halételekre vágyunk. Szardínia, tonhal, makréla – mind remek fehérje- és telítetlenzsírsav-forrás. Gazdagok Omega-3 zsírsavakban, amelyek segítenek a krónikus betegségek megelőzésében, a szorongás, depresszió legyűrésében – mindemellett pedig serkentik az agyműködést és csökkentik a szívbetegségek kockázatát.

Próbáld ki a Clean Eating Életmódprogramot – most 90 Ft-os bevezető áron!

🥑 300+ egészséges, finom recept – hetente újabbakat küldünk
🥑 Kipróbált, bevált mintaétrendek

🥑 5 db e-könyv, összesen több mint 15.000 Ft értékben!

🥑 Hetente több Clean Eating cikk, hogy motivált maradj!

Kattints, és regisztrálj: https://bit.ly/eletmodprogram-90-ft-ert