Tisztán vegán – Clean Eating hús nélkül

Nem árulunk el azzal nagy titkot, hogy az egészséges táplálkozáshoz – főleg, ha mellette sporttevékenységet végzünk, és hát miért ne végeznénk? – nagy mennyiségű fehérjére van szükségünk. Ennek beviteléhez a legtöbb diétában húsokat javasolnak – többnyire sovány fehérhúsokat, amelyek fogyasztásával kevés kalória mellett gondoskodhatunk napi fehérjeszükségletünk kielegítéséről.

Azonban mi a helyzet, ha nem fogyasztunk húst?

Egyre többen döntenek úgy, hogy elhagyják a húsféléket étrendjükből. Akadnak köztük, akik lelkiismereti okokból teszik, hogy ne járuljanak hozzá az állatok lemészárolásához; vannak, akik klímavédelmi okokból nem fogyasztják, hogy csökkentsék a húsfeldolgozással járó szén-dioxid kibocsátását; mások szimplán nem szeretik az ízét; és olyanok is léteznek, akiknek a gyomra egész egyszerűen nem bírja a húst, és fogyasztása emésztési problémákat, rosszullétet okoz számukra.

Akárhogy is, a húsfogyasztás csökkentése mindenképp felelős döntés – nem kell elhagynunk étrendünkből, azonban érdemes heti egy-két húsmentes napot tartanunk. Amellett, hogy környezetvédelmi szempontból jó döntést hozunk, gyomrunk is meg fogja köszönni.

 

Clean Eating hús nélkül

Már korábban sokszor beszéltünk arról, hogy a Clean Eating, vagyis a tiszta táplálkozás mennyire rugalmas étkezési forma – így természetesen a húsmentes életmódot folytatók számára is ideális. A Clean Eating lényege, hogy a tányérunkra kerülő ételeket tiszta hozzávalókból készítsük el – ne tartalmazzanak tehát mesterséges édesítőszereket, színezőanyagokat, tartósítószereket, ízfokozókat, hidrogénezett zsírokat és olajokat, és különféle fura, egészségtelen összetevőket. Kerüljük tehát a különféle zacskós dolgokat és a gyorskajákat. Helyettük próbáljuk meg ételeink többségét mi magunk elkészíteni olyan hozzávalókból, amelyeket lehetőség szerint egyenesen a termelőtől szerzünk be – legyen szó magvakról, húsokról, halakról, gabonafélékről, tejtermékekről, zöldségekről, gyümölcsökről és egyéb természetben előforduló tápanyagban gazdag táplálékokról.

Unalmas lenne? Korántsem. Számtalan szuper  ételt készíthetünk el tiszta összetevőkből – és természetesen rengeteg húsmentes is akad közöttük!

Íme néhány nagy kedvenc!

Ha egyszer elkészítjük ezt a vegán brassói aprópecsenyét, tuti rögtön felkerül a menüre!

https://cleaneating.hu/clean_dietas_receptek/fitness_dieta_receptek/vegan-brassoi-basmati-rizzsel/

Egy kis Mexikó – vegán módra:

https://cleaneating.hu/clean_dietas_receptek/klasszikuson-clean-modra/vegan-zoldseges-burrito/

 

Az édességről se feledkezzünk meg – ebből a Clean csokitortából lehetetlen eleget készíteni!

https://cleaneating.hu/recipe/egeszseges-csokitorta/

 

És ez még csak 3 recept volt a több mint 300-ból!

Próbáld ki a Clean Eating Életmódprogramot! 1 hónapig csak 90 Ft-ért!

???? 300+ egészséges, finom recept – hetente újabbakat küldünk

???? Kipróbált, bevált mintaétrendek

???? 5 db e-könyv, összesen több mint 15.000 Ft értékben!

???? Hetente több Clean Eating cikk, hogy motivált maradj!

Kattints, és regisztrálj a próbahónapra mindössze 90 Ft-ért > bit.ly/csatlakozz-a-clean-eatinghez

Nature

Tartalmainkat először hírlevél-olvasóinknak küldjük el. Iratkozz fel, hogy elsőként kapd meg leveleinket!

Tartalmainkat először hírlevél-olvasóinknak küldjük el. Iratkozz fel, hogy elsőként kapd meg leveleinket!

Olvass további hasznos tartalmakat:

A nagy rostmustra

Mik is azok a rostok? Minden rosttípusnak megvan a maga egyedi szerkezete és hatása az emésztőrendszerre és az egészségre. Pontosan milyen szerepük van? Lássuk!

Elolvasom