Zsír

A zsíroknak szerepük van többek között a vitaminok felszívódásában, a sejtfal védelmében, a hormonok felépítésében, az immunrendszer működésében és természetesen az energiaellátásban. Két alapfajtáját különböztetjük meg, a telített zsírokat, amelyek fogyasztását a clean eating értelmében erősen korlátozni kell és elsősorban állati eredetű zsírokban találunk meg (vöröshús, szalonna, kolbász, sajt), valamint a telítetlen zsírokat, melyeket főként a növényi olajokban találunk és a napi szükséges zsírbevitelünk nagyobb részét lehetőleg ezekből kell fedeznünk. 1g zsír energiaértéke 9 kalória.

Olvass még többet a zsírokról szóló írásunban! >

Zsírok tápanyagtáblázata >

Nature

Tartalmainkat először hírlevél-olvasóinknak küldjük el. Iratkozz fel, hogy elsőként kapd meg leveleinket!

Tartalmainkat először hírlevél-olvasóinknak küldjük el. Iratkozz fel, hogy elsőként kapd meg leveleinket!

Olvass további hasznos tartalmakat:

A nagy rostmustra

Mik is azok a rostok? Minden rosttípusnak megvan a maga egyedi szerkezete és hatása az emésztőrendszerre és az egészségre. Pontosan milyen szerepük van? Lássuk!

Elolvasom