5 egészséges alapanyag a mindennapokra

Sokan belevetnénk magukat a nagy életmódváltásba, ám amikor ott állunk a konyhában, egész egyszerűen kifogyunk az ötletekből azzal kapcsolatban, hogy milyen ételeket fogyasszunk. A Clean Eating Magyarország csapata ezért most összegyűjtött hat olyan remek táplálékot, amihez bármikor nyúlhatunk, ha a hűtőnk cserben hagy.

Nincs egyszerű feladata azoknak, akik változtatni szeretnének a táplálkozásukon. Egyfelől a boltban, a bevásárolás során az ember úgy érezheti magát, hogy a bőség zavara miatt képtelenség választani, ugyanakkor az is megnehezíti a dolgunkat, hogy sok esetben az egészségesnek tűnő ételek sok-sok káros anyagot tartalmaznak.

Egészséges ételek

Egészséges ételek

De akkor mit együnk?

Lazac

Ez a halfajta nagyon gazdag egészséges zsírokban és fehérjékben, így nem véletlenül jön elő opcióként abban az esetben, ha valaki diétázni, esetleg edzeni kezd. A másik nagy előnye, hogy fogyasztása esetén az embert könnyen eltelíti, tehát csökkenti az éhségérzetet, ez pedig nagyon hasznos, amennyiben fogyókúrára adjuk a fejünk. Végül pedig a lazacot kis kiszerelésben, akár hidegen is lehet fogyasztani: pirított rozskenyérrel például remek párosítást nyújt.

Tojás

Az egyik legismertebb élelmiszer a tojás, ami ősidők óta az emberrel tart. Évekkel korábban úgy tartották, hogy a tojássárgája felelőssé tehető a koleszterinszint növekedéséért, ugyanakkor a legújabb kutatások már cáfolják ezeket az állításokat. Arányaihoz képest bőségesen található benne egészséges zsír, valamint fehérje, továbbá alacsony kalóriatartalma miatt attól sem kell tartanunk, hogy nagyobb mennyiség esetén keresztbe tehetünk a diétának. Érdemes ugyanakkor mértékkel fogyasztani.

A világ egyik legjobb étele: a tojás

Hüvelyesek

Ami a hüvelyesek mellett szól, hogy gazdag rosttartalmuk miatt segítik az emésztésünket, ráadásul eltelítenek, nem hizlalnak, valamint a fentebb említettekhez hasonlóan gazdag fehérjetartalmuk miatt edzés mellé is remek kiegészítők lehetnek. A csicseriborsó és a lencse kiemelkedik a hüvelyesek mezőnyéből, remek főzeléket lehet belőlük készíteni, de számos egyéb variációban is tálalhatóak.

Teljes kiőrlésű gabonafélék

A zab, rozs és korpa akár prebiotikumként is megállja a helyét, mivel gazdag rosttartalmuk révén táplálják a bélflórát, csökkentik az éhséget, mégsem érzi az ember magát teljesen eltelítve. Reggelihez remek választás a zab, amelyből számos íncsiklandozó variációt el lehet készíteni, hiszen gyümölcsökkel, mézzel, de akár étcsokoládéval is kiváló párosítást ad.

Pumpkin spice zabkása

Alma

A gyümölcsökről kevés szó esik, holott az ő szerepüket sem lehet lebecsülni diétázás alkalmával. Az alma esetében nem hiába alakult ki a közmondás, miszerint „mind nap egy alma, az orvost távol tartja”. Egy közepes méretű alma 95 kalóriát tartalmaz, ám ami ennél fontosabb, hogy a héja urzolsavban gazdag, ami fokozza a zsírégetést. Ha még ez sem lenne elég, az alma gyulladáscsökkentő tulajdonsággal bír, erősíti az immunrendszert, segítenek a vírusok leküzdésében.

Próbáld ki a Clean Eating Életmódprogramot most csak 90 Ft-ért!

  • 300+ egészséges, finom recept – rendszeresen újabbakat küldünk
  • Kipróbált, bevált mintaétrendek
  • 5 db e-könyv, összesen több mint 15.000 Ft értékben!
  • Hetente Clean Eating írások, hogy motivált maradj!

Kattints, és regisztrálj: bit.ly/csatlakozz-a-clean-eatinghez

Tetszett? Oszd meg :)