Kalóriaszegény nassolnivaló: az édes cseresznye!

Süteményben, de nyersen fogyasztva is csodás ízélményben lehet része azoknak, akik nyáron cseresznyét ropogtatnak. Amellett, hogy édes íze miatt az egész világon népszerű gyümölcsnek számít, számos jótékony élettani hatással rendelkezik. Ez a pici, piros finomság tele van gyulladáscsökkentő összetevőkkel, de vitaminban és antioxidánsokban is gazdag, ráadásul fogyókúrás étrendbe is beépíthető.

A cseresznye jótékony hatásai

A cseresznye jótékony hatásai

Ha június, akkor itt a cseresznyeszezon! A hónap második felében érik ez a csodás gyümölcs, amelynek közel ezer fajtája ismert: Amerikában, Európában és Ázsiában is őshonos. A legtöbben nyersen fogyasztják, de süteményben és leves formájában is gyakran tányérra kerül. Nem hiába a nagymamák egyik nagy kedvence, hiszen befőzéssel tartosítható, ugyanakkor azt érdemes tudni, hogy így vitaminjainak jelentős részét elveszíti.

A cseresznye a szív támogatója!

Bizonyos amerikai tanulmányok kimutatták, hogy a cseresznye elősegíti a szív megfelelő működését, továbbá a keringésre gyakorolt jótékony hatásai is ismertek. A fogyasztása többek között az agyvérzés kockázatát csökkenti, de a koleszterintszint visszaszorítására is bevethető. Kiváló vízhajtó hatással bír, ami a fogyókúra mellett szintén hozzájárul a szív- és érrendszer kielégítő állapotához.

A cseresznye jótékony hatásai

A cseresznye jótékony hatásai

Diétázás alatt cseresznye? Igen!

A cseresznye a magas rosttartalma révén hozzájárul a bélműködésünk kielégítő állapotához. Hasznos tipp lehet azok számára, akik diétáznak: érdemes leturmixolva, éhgyomorra fogyasztani. Az anyagcsere ebben az esetben egy plusz löketet kap, ami kapóra jön, ha meg kívánunk szabadulni a felesleges kilóktól.

Minél nagyobb vércukorszint emelkedést okoz egy étel, annál nagyobb a glikémiás indexe. A cseresznyének alacsony a glikémiás indexe, ennélfogva a vércukorszintünk stabilizációjában is szerepet játszhat.

Gyümölcsös túrókrém recept

Tele van ásványi anyagokkal

A gyümölcsök közül a cseresznye az egyik legkiválóbb káliumforrás, amely a magas vérnyomás visszaszorításáért tehet sokat. Magnéziumot is bőségesen tartalmaz, amely az izmaink regenerációjában játszik fontos szerepet, illetve csökkenti az izomgörcsök kialakulásának kockázatát.

Segíti az alvást

A cseresznye természetes melatoninforrás, így alvászavarokkal küzdők számára igencsak ajánlatos fogyasztani belőle. Lefekvés előtt érdemes leturmixolni, majd lé formájában meginni. Továbbá a bioflavonoidoknak köszönhetően ez a gyümölcs a kielégítő alvás mellett a bőr megfiatalításához is sokat hozzátesz.

Piros bogyós gyümölcsökkel a jókedvért

Milyen ételeket készíthetünk cseresznyéből?

A cseresznyéből sokféle finomságot készíthetünk. Alaposan megmosva a friss, nyers fogyasztása a legközkedveltebb. Emellett készülhet belőle gyümölcssaláta, eperrel, áfonyával, dinnyével. Rétest is készíthetünk belőle, ez a nagymamák kedvence, ahogy a cseresznye befőzése is, amely hosszan eláll, így télen is fogyasztható. A nagypapák a pálinka főzése során veszik nagy hasznát, míg a fiatalok inkább sütemény formájában, akár piskótával szeretik a tányérukon látni. A smoothie-k szerelmeseinek pedig jó hír, hogy a cseresznye szinte mindenhez passzol, így bátran javasoljuk ezt az elkészítési formát is.

Szeretnél változtatni életmódodon?

Segítünk! Csatlakozz a Clean Eating életmódprogramohoz!

  • Ez nem egy diéta – nem fog a súlyod liftezni, nincs kötelező, vagy tiltott étel
  • Érzékenységgel élőknek is – FODMAP, glutén, inzulin és laktóz intoleranciára is figyelő receptjeink is vannak
  • Több mint 300 könnyen elkészíthető, finom és egészséges recept
  • 5 db Clean Eating e-könyv 20.000 Ft értékben
  • Most 60.000 Ft helyett csak 990 Ft/hó