Limonádé, a nyár igazi hűsítője

A nyári meleg beköszöntével mi sem esik jobban az embernek, mint egy hűsítő limonádé. Nem hiába olyan népszerű világszerte, hiszen sokféle változatban fogyasztható és rendkívül ízletes ital. A folyadékpótlás mellett számos jótékony egészségügyi hatással is rendelkezik. Szezonális gyümölcsökkel „felturbózva” igazi vitaminbombának számít, így a CleanEating csapata most megmutatja a legnépszerűbb változatokat, valamint a legfontosabb tudnivalókat a limonádéról.

Hűsítő limonádé

Hűsítő limonádé

A limonádé legfontosabb alapanyaga: citrom

Bizonyára sokan egyetértenek azzal a kijelentéssel, hogy jó limonádé nem létezik citrom nélkül. Kellemes ízt ad az italnak, szinte bármelyik gyümölcs mellé remekül passzol, ráadásul kiváló C-vitamin-forrás. Rostokban és hasznos növényi vegyületekben is bővelkedik, ami pedig az élettani hatásait illeti, a citrom fogyasztása megerősíti az immunrendszerünket és a szívünket. Sokan a citrom héját is felhasználják a limonádé készítése során, azonban ezzel óvatosan kell bánni, hiszen különféle vegyi anyagokkal vonják be, amelyek károsak lehetnek az emberi szervezetre.

Egy citrom megközelítőleg 30 mg C-vitamint tartalmaz, ami igencsak nagy mennyiségnek számít. Hogy miért fontos ez? Ennek a vitaminnak a fogyasztása többek között csökkenti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát, de akár a vér koleszterinszintjének kordában tartásához is nagyban hozzájárulhat. A citrom ráadásul diétázásba is beilleszthető, teltségérzetet ad, így segítséget nyújthat a felesleges kilók elleni küzdelemben.

Limonádé alapanyagai

Limonádé alapanyagai

Miből áll a limonádé?

Elsősorban vízből, citromból és cukorból. Nos, mivel mi az egészséges változatokat részesítjük előnyben, így a cukrot pótolni kell valami kevésbé káros alapanyaggal. Az eritrit tökéletes választás lehet, hiszen nem tartalmaz kalóriát. A glicin szintén jó opció, mivel ez nem szénhidrát, hanem aminosav.

Milyen extrákkal lehet feldobni a limonádét?

Elsősorban gyümölcsökkel, ezek közül is a lime az egyik legnépszerűbb kiegészítője a limonádéknak. A fogyókúrázók körében kedvelt gyümölcs, hiszen a benne található polifenoloknak köszönhetően segítenek csökkenteni a hasi zsírpárnákat, ezáltal a kedvezőbb alak elérésében is nagy szerepet játszik.

Narancs és grapefruit

Nyáron mind a narancshoz, mind a grapefruithoz könnyű hozzájutni. Előbbi az édeskés ízek kedvelőinek lehet jó választás, míg utóbbi a kesernyésebb ízvilágot keresők számára nyújthat kielégítő ízélményt. Ezek mellé nyugodtan csurgathatunk valamennyi mézt is, hiszen egészségügyileg kifejezetten jótékony hatással bír a fogyasztása.

Kigyóuborka limonádéban?

Mi az, hogy! A kigyóuborka egy lében dús zöldség, így a nyári hónapokban, amikor sok folyadékot veszítünk, segíti a szervezetet regenerálódni. Bazsalikomlevelet érdemes aprítani mellé, hiszen az uborkával különleges párosítást alkotnak.

Epres-zabpelyhes smoothie reggelire

Menta, a kielégítő emésztésért

Szintén közkedvelt alapanyagnak számít a limonádék készítése során a mentalevél. Könnyű vele dolgozni, hiszen csak meg kell mosni, és már fel is használható. Szinte bármelyik változat mellé hozzáadhatjuk. Garantáltan segíti az emésztésünket, a mentol pedig az izomgörcsök csökkentésében fejt ki pozitív hatást.

Eper és a piros bogyós gyümölcsök

A szemünk és a bőrünk egészségéért, na meg a különleges ízek miatt javasoljuk az eper és a piros bogyós gyümölcsök felhasználását is a limonádékban.

Szeretnél változtatni életmódodon?

Segítünk! Csatlakozz a Clean Eating életmódprogramohoz!

  • Ez nem egy diéta – nem fog a súlyod liftezni, nincs kötelező, vagy tiltott étel
  • Érzékenységgel élőknek is – FODMAP, glutén, inzulin és laktóz intoleranciára is figyelő receptjeink is vannak
  • Több mint 300 könnyen elkészíthető, finom és egészséges recept
  • 5 db Clean Eating e-könyv 20.000 Ft értékben
  • Most 60.000 Ft helyett csak 990 Ft/hó