Tudatos táplálkozás

Járasd csúcsra az anyagcserédet ezekkel az egyszerű trükkökkel!

Irigykedve nézed a barátaidat, akik együltőben betolnak két brutálnagy hamburgert nagy krumplival, és mégis póznavékonyak maradnak? Úgy érzed, már attól hízol, ha ránézel a kajára? Csak akkor tudsz fogyni, ha extrémen alacsony kalóriás diétát követsz – utána pedig rögtön vissza is szeded a kínkeservesen leadott kilókat?

Irigykedve nézed a barátaidat, akik lazán betolnak két brutál hamburgert, mégis póznavékonyak maradnak? Így lehet neked is gyors anyagcseréd!

Ha ezek valamelyikére is igennel válaszoltál, ideje felturbózni az anyagcserédet.

Nyilván a genetika nagyon meghatározó, hiszen egy kétméteres férfi és egy százhatvan centiméteres nő teljesen más energiaszükséglettel bír – de rengeteg kisebb-nagyobb trükk akad, amelyekkel akár naponta több száz extra kalóriát is elégethetsz. Vannak köztük olyanok, amelyekhez nem árt egy kis erőfeszítés, de olyanokat is találsz, amelyeket rögtön könnyen napirendedbe ültethetsz.

Talán nem meglepő, hogy a tippek jelentős része az étkezésre vonatkozik.

Irigykedve nézed a barátaidat, akik lazán betolnak két brutál hamburgert, mégis póznavékonyak maradnak? Így lehet neked is gyors anyagcseréd!

Az“Az vagy, amit eszel” mondás nyilván klisé – de ez nem jelenti azt, hogy valótlan. Az étkezésed meghatározza a hangulatodat, a külsődet, a szervezeted működését. A dízeles kocsidba se tankolsz benzint – miért eszel akkor olyan kajákat, amelyek ártanak a szervezetednek, rontják a hangulatodat, zsírpárnát pakolnak a hasadra? Nyilván azért, mert finomak; de tudtad, hogy mindegyiket elkészítheted legalább ugyanolyan finoman, egészséges verzióban?

Erről szól a Clean Eating – ha nem hiszed, nézz körül receptjeink közt IDE KATTINTVA.

Most pedig jöhetnek a tippek!

Kávézz vagy teázz!

A koffein és a különféle kávékban, teákban található antioxidánsok segíthetnek a zsírégetésben. Fontos azonban, hogy ne vidd túlzásba őket, a túl sok koffein rossz hatással van a szervezetre – arról nem is beszélve, hogy ideges leszel tőle.

Csak organikusan!

Irigykedve nézed a barátaidat, akik lazán betolnak két brutál hamburgert, mégis póznavékonyak maradnak? Így lehet neked is gyors anyagcseréd!

A különféle mesterséges ízfokozók, növényvédő szerek, adalékanyagok káros hatással lehetnek a szervezetre – és így az anyagcserédre is. Válassz egészséges, organikus ételeket, ha lehet, akkor egyenesen a termelőtől.

Egyél sok rostot!

Az emberek nagyrésze iszonyatosan kevés rostot fogyaszt – pedig ha odafigyelsz, hogy elég rostot juttass szervezetedbe nap mint nap, elképesztően felturbózhatod anyagcserédet. Próbálj meg napi legalább 25 gramm élelmi rostot bevinni. A rostfogyasztás legfinomabb módja: egyél erdei gyümölcsöket!

Igyál sok vizet!

Igen, tudjuk, ezerszer hallottad. De mennyi vizet ittál ma? Próbáld meg a napi két-három litert megcélozni.

Sétálj!

Irigykedve nézed a barátaidat, akik lazán betolnak két brutál hamburgert, mégis póznavékonyak maradnak? Így lehet neked is gyors anyagcseréd!

Nem kell órákig kardióznod – naponta fél órányi séta is csodákra képes, ráadásul fel is pezsdít.

Súlyzózz!

És itt most ne az egy-két kilós pehelysúlyokra gondolj: bármelyik nemet is erősíted, ideje, hogy nagy súlyokkal erősíts. Olyan súlyzókat válassz, amelyek kihívást jelentenek – vagy próbálj ki nehezebb saját testsúlyos gyakorlatokat –, és törekedj a folyamatos fejlődésre. Nyugi, nem kell aggódnod a túl sok izom miatt: csak akkor izmosodsz, ha többet eszel, mint amennyit elégetsz.

De miért?

Irigykedve nézed a barátaidat, akik lazán betolnak két brutál hamburgert, mégis póznavékonyak maradnak? Így lehet neked is gyors anyagcseréd! kettlebell

Az izom több kalóriát éget, mint a zsír – vagyis minél több izom van a testeden, annál magasabb a kalóriaszükségleted alapjáraton.

Legyél Vasember!

A vas létfontosságú az izmaid oxigénellátásához. Ha nem fogyasztasz elég vasat, enervált leszel, és az anyagcseréd is csak kullog majd. Húsok, babok, spenót, különféle halak – remek vasforrások.

D-vitamin

A D-vitamin nemcsak az immunrendszered erősítéséhez fontos, de elengedhetetlen az izomszövetek megőrzéséhez is. Egyrészt menj ki a napra – nyilván akkor, ha süt a nap –, másrészt fogyassz D-vitaminban gazdag ételeket. De a vitamintabletta sem rossz ötlet.

Egyél fehérjét minden étkezésnél!

Mindenki tudja, hogy a fehérje az izomépítés Szent Grálja –  azzal viszont kevesebben vannak tisztában, hogy egy ideális diéta során minden étkezésnél érdemes fogyasztani belőle. A fehérje segít, hogy hosszabb távon is jóllakjunk, és növeli a különféle szénhidrátok felszívódási idejét is.

Kerüld a mesterséges édesítőszereket!

A kalóriamentes üdítők remek választásnak tűnnek egy diétához, visont baromi egészségtelenek – és a kutatások szerint hiába nem tartalmaznak cukrot, mégis lassíthatják az anyagcserét, és összekapcsolhatóak a súlynövekedéssel.

Aludj eleget!

Ha csak hétvégén alszol nyolc-kilenc órát, hétköznapokon pedig hajnali Netflixezel, hogy visszalopd a kontrollt mindennapjaid felett (ez az úgynevezett Revenge Bedtime Procrastination Syndrome, amikor éjjel csak azért sem fekszel le időben), akkor nemcsak a mindennapjaidat fogod végigzombizni, de a zsírsejtek is sokkal könnyebben felmásznak hasfaladra. Inkább munka után zárd el a telefonodat, és a közösségi médián töltött üresjáratok helyett használd ki értékesen az idődet.

Ha odafigyelsz a fentiekre, biztos lehetsz benne, hogy könnyebben leadhatod a felesleges zsírt a testedről – és sokkal jobban fogod magad érezni bőrödben!

Próbáld ki a Clean Eating Életmódprogramot – 7 napos pénzvisszafizetési garanciával!

🥑 300+ egészséges, finom recept – hetente újabbakat küldünk
🥑 Kipróbált, bevált mintaétrendek

🥑 5 db e-könyv, összesen több mint 15.000 Ft értékben!

🥑 Hetente több Clean Eating cikk, hogy motivált maradj!

Kattints, és regisztrálj: bit.ly/csatlakozz-a-clean-eatinghez

Tetszett? Oszd meg :)