Burgonya diéta alatt? Ezt érdemes tudnod!

Laktató, olcsó és a vasárnapi ebéd nélkülözhetetlen alapanyaga: igen, talán sokat kitaláltátok, hogy a mai cikkünk a burgonya élettani hatásait igyekszik feltárni. A magasabb szénhidráttartalma miatt gyakran száműzik a diétás étrendekből, holott fontos vitaminokat, ásványi anyagokat és rostokat vihetünk be a szervezetünkbe a fogyasztásával. A különféle változatai és az elkészítési módok között rejlik a titok nyitja, érdemes tehát ezekkel az apróságokkal is tisztában lenni. Íme, ezeket kell tudnod a burgonyáról!

A burgonya fontos rostokat tartalmaz

A burgonya fontos rostokat tartalmaz

A burgonya a 16. század környékén került Európába. Akkori változata, elsősorban a gumójának színe és formája merőben eltért a ma ismert fajtától. Nemcsak étkezések alkalmával, de gyógyítások során is nagy hasznát vették. Salaktalanító és lúgosító hatása miatt napjainkban is gyakorta alkalmazzák tisztítókúrák során, a nehéz fémek elleni védekezésben.

Miért szeretjük annyira a burgonyát?

Elsősorban azért, mert nagyon könnyen beszerezhető, aztán pedig az alacsony ára miatt. Végül pedig azt is érdemes megemlíteni, hogy sok energiát ad, eltelít, valamint sokféleképpen elkészíthető.

Burgonya zöldségekkel

Burgonya zöldségekkel

Fontos vitaminokat tartalmaz

Habár a krumpli nem a vitamintartalma miatt örvend nagy népszerűségnek, érdemes tisztában lenni vele, hogy A-, B- és C-vitamin is található benne. Az ásványi anyagokat illetően a kálium emelkedik ki a sorból, ami elsősorban a szívünk egészséges állapotának megőrzéséért tesz sokat. Nem utolsó sorban pedig érdemes szót ejteni a krumpliban található foszforsókról, melyek az idegrendszerünk kielégítő működését teszik lehetővé. Kis mennyiségben, de vasat és magnéziumot is tartalmaz, ezek az izmaink, valamint a vérünk egészségéért járulnak hozzá.

Nem mindegy, hogyan fogyasztjuk

A burgonyát sokféleképpen elkészíthetjük, ám ha az egészséget tartajuk szem előtt, elsősorban a főtt változatát ajánljuk fogyasztásra. Ez a változata rendkívül tápláló, ugyanakkor jól emészthető is, így székrekedés ellen ideális gyógymód lehet. Emésztési problémákra ideális választás, nyugtató hatással bír az emésztőrendszer izomzatára, de a hasmenés során elveszített ásványi sókat is segít visszanyerni.

Csicseriborsós-édesburgonyás ragu recept

A burgonya méregtelenít

A burgonya a benne megtalálható sok ásvány mellett szerves keményítővel is rendelkezik, amely segíti a szervezetünk méregtelenítését. Elsősorban a nyers krumpli levét ajánljuk erre a célra, ugyanis ez remek vízhajtó hatással bír. Ennek köszönhetően diétában is alkalmazható ételről van szó.

Hogyan készítsük el a burgonyát?

Amennyiben a zsírban vagy olajban készült krumplit szereted, sajnos rossz hírrel szolgálunk: ezek nem az egészséges változatok. A párolt verzió ellenben nagyon is kedvező a szervezetünk számára. Ezzel sokkal nagyobb mennyiségben megőrizzük a zöldségben megtalálható vitaminokat és ásványi anyagokat. Bizonyos kutatások arra is rámutattak, hogy vérnyomáscsökkentő hatással bír a párolt krumpli fogyasztása.

Görög burgonya saláta recept

Vegán, vegetáriánus étrend? Az újburgonyát ajánljuk!

Az újburgonyához áprilistól júliusig juthatunk hozzá a boltokban. Általában a héjával együtt készítjük el, uborkasalátával, esetleg más párolt zöldségekkel teljes értékű étkezést kapunk. Amennyiben az újburgonyát választjuk, a gyomorsav egészséges helyreállításának kedvezhetünk, de egyes népi gyógymódok alapján az álmatlanság leküzdésére is használható.

Szeretnél változtatni életmódodon?

Segítünk! Csatlakozz a Clean Eating életmódprogramohoz!

  • Ez nem egy diéta – nem fog a súlyod liftezni, nincs kötelező, vagy tiltott étel
  • Érzékenységgel élőknek is – FODMAP, glutén, inzulin és laktóz intoleranciára is figyelő receptjeink is vannak
  • Több mint 300 könnyen elkészíthető, finom és egészséges recept
  • 5 db Clean Eating e-könyv 20.000 Ft értékben
  • Most 60.000 Ft helyett csak 990 Ft/hó