Cukkinivel a megfelelő hidratációért

A szélsőséges időjárási körülmények (kánikula) miatt manapság még fontosabb, hogy az emberi szervezet megfelelően hidratált legyen. A nyár bővelkedik olyan zöldségekben, melyek sok vizet tartalmaznak, ám ezek közül is kiemelkedik a cukkini, aminek 95 százaléka folyadékból áll. A benne fellelhető ásványi anyagok és a vitaminok mellett rendkívül alacsony a szénhidráttartalma, emiatt is kiváló választás a nyári hónapokban.

Cukkinivel a vízpótlásért

Cukkinivel a vízpótlásért

A cukkini a tökfélék családjába tartozik, melynek őshazája Mexikó. A spanyol és portugál felfedezőknek köszönhetően idővel eljutott a híre Európába is, ahol főként a 20. század után lett igazán népszerű zöldség. Ma már a nyári hónapok egyik megkerülhetetlen alapanyaga, hiszen az élettani hatásait tekintve számos jótékony hatással bír.

Tele van vitaminnal és ásványi anyagokkal

A vitaminok közül a C-, B- és K-vitaminok emelkednek ki. Előbbi az immunrendszerünk támogatója, míg utóbbi az idegrendszerünk egészségéért tesz sokat, valamint a csontképző folyamatokban tölt be fontos szerepet. Az ásványi anyagokat illetően a mangánt és a kálium emelkedik ki a sorból.

A cukkini tele van vitaminokkal

A cukkini tele van vitaminokkal

Kiválóan hidratál

Mivel a cukkini 95 százaléka szöveti vízből áll, ezért ez a zöldség az egyik legjobb választás, amennyiben a nagy meleg miatt elvesztett folyadékot szeretnénk pótolni. Antioxidánsai révén ráadásul jelentősen csökkentheti a káros sejtmutációk kialakulásának kockázatát. Szintén az antioxidánsainak köszönhető, hogy tisztítja a vért, továbbá gyulladásgátló hatással bír.

Cukkini krémleves

Segíti az emésztést

A cukkiniben található rostok segítik az emésztés egészséges lefolyását. Részben ennek, részben az alacsony kalóriatartalmának köszönhetően remek alapanyag diétás étrendben. Sok energiát nem ad, de attól sem kell attól tartanunk, hogy elhízunk tőle. Az élelmi rostjai továbbá növelik a telitettség érzését, ezáltal nem leszünk rögtön éhesek, miután elfogyasztottuk.

A szemnek is jót tesz

Sokan nem tudják, de a cukkini tartalmaz luteint és zeaxantint, amelyek erősítik a szemet. Ezek olyan vegyületek, melyek gátat vethetnek az öregedés okán fellépő szemproblémáknak.

Cukkini spagetti zöldséges paradicsomszósszal

Tudtad? A kisebb cukkinik íze édesebb

A cukkini vásárlása során van néhány apróság, amire érdemes odafigyelni. Ilyen például az, hogy a kisebb változatok íze érezhetően édesebb, mint a nagyobbaké. Aztán fontos, hogy a zöldségünk héja legyen fényes, puhulástól mentes. Azokat a cukkiniket, melyek nagyobbak, de könnyebbnek érződnek, vélhetően már régebben leszedték, emiatt veszítették el a víztartalmuk egy részét. Hideg helyen, lehetőleg hűtőszekrényben tároljuk, ahol 4-7 napig is megőrízheti teljes állapotát.

Hogyan érdemes elkészíteni?

A cukkini szerencsére sokféleképpen elkészíthető, így nyersen és párolva is remek választás. Az ízét tekintve hasonlít a tökhöz. Miután beszereztük, alaposan mossuk meg, de semmiképp ne hámozzuk meg, ugyanis a héjában vannak a leghasznosabb összetevők. Főzeléket is készíthetünk belőle, de grillezések alkalmával is bevethető. A kakukkfű, a bazsalikom és a rozmaring is tökéletesen passzol hozzá.

Szeretnél változtatni életmódodon?

Segítünk! Csatlakozz a Clean Eating életmódprogramohoz!

  • Ez nem egy diéta – nem fog a súlyod liftezni, nincs kötelező, vagy tiltott étel
  • Érzékenységgel élőknek is – FODMAP, glutén, inzulin és laktóz intoleranciára is figyelő receptjeink is vannak
  • Több mint 300 könnyen elkészíthető, finom és egészséges recept
  • 5 db Clean Eating e-könyv 20.000 Ft értékben
  • Most 60.000 Ft helyett csak 990 Ft/hó