Ezeket az alacsony kalóriás diétás ételeket ajánljuk

Habár a nyár hamarosan elmúlik, sokan mégis kedvet kaptak ahhoz, hogy kicsit formába hozzák magukat. Természetesen a diétázás az egészségünk megőrzéséért is sokat tehet, így időről időre érdemes önmegtartóztatást végezni. Másfelől  a kívánt alak elérésében is sokat segít, ha odafigyelünk az étkezéseinkre, igaz önmagában a fogyókúrás étrend nem elég. Az interneten sokat lehet olvasni arról, hogy miként érdemes hozzákezdeni a diétázáshoz, azonban könnyű a bőséges információ között elveszni. Mi ezeket a tippeket ajánljuk!

Étkezzünk változatosan!

Étkezzünk változatosan!

Nagyon leegyszerűsítve: a diéta önmagában arról szól, hogy kevesebb kalóriát viszünk be a szervezetünkbe, mint amennyit elégetünk. Ennélfogva a szervezetünk kénytelen felhasználni azt a felesleget, amely rajtunk van, tehát rákényszerítjük, hogy a túlsúlyhoz nyúljon, azt égesse el. Persze, sajnos a diéta jelentős izomveszteséggel is járhat, amennyiben nem szakszerűen csináljuk, ezért érdemes minden apró fortélyt bevetni.

Hogyan kezdjünk hozzá a diétához?

Az első lépés a konyhában kezdődik. Érdemes különválogatni azokat az alapanyagokat, amelyeket reggelire, tízóraira, ebédre, uzsonnára és vacsorára kívánunk elfogyasztani. Aztán azokat a tápanyagokat kell kigyűjtenünk, amelyek vitaminokban, ásványi anyagokban és fehérjében bővelkednek, ugyanakkor nem tartalmaznak sok kalóriát. Ezt követően érdemes összeállítanunk az edzésünket, vagy legalábbis azt a mozgásformát, amelyet el kívánunk végezni a kívánt forma elérése érdekében. Habár fogyni lehet edzés nélkül is, az biztos, hogy a végeredmény nem olyan lesz, mint amilyet elképzeltünk.

Milyen reggeliket ajánljunk?

Az avokádókrém remek választás, hiszen értékes zsírokat, vitaminokat, ásványi anyagokat és fehérjét tartalmaz. Igaz, van benne kalória, mégis a reggeli étkezésnél a szervezetünknek szüksége van egy kis energiaforrásra. Tükörtojással elkészítve, rozskenyérrel, esetleg puffasztott rizzsel tökéletes napindító.

Avokádó és tojás

Avokádó és tojás

A zabkása szintén szuper opció azok számára, akik valami ízletessel szeretnék kezdeni a napjukat, és mindemellett az egészségükre is oda akarnak figyelni. A zab tele van fehérjével, eltelít, ráadásul rizstejjel elkészítve, friss szezonális gyümölcsökkel igazi ízorgia vár arra, aki elfogyasztja. Gyorsan elkészíthető, nem igényen nagy főzőtudományt.

Pumpkin spice zabkása

A tojás habár kicsit konzervatív választásnak tűnik, mégis az egyik legjobb tápanyagforrás. Tele van fehérjével, de tartalmaz A-vitamint is. Készíthetünk tükörtojást, lágytojást, rántottát, ráadásul ez utóbbiba szezonális zöldségeket is vagdalhatunk. Csiperkegombával például értékes antioxidánsok vannak, és tökéletesen passzol a tojáshoz.

Zabkása

Zabkása

Milyen alacsony kalóriás ételeket jöhetnek szóba?

A halak kiválóak erre a célra, hiszen értékes zsírsavakkal és fehérjével rendelkeznek, ugyanakkor kalóriát szinte egyáltalán nem tartalmaznak. A tonhal remek választás, bár érdemes mértékkel fogyasztani, hiszen sajnos a környezetszennyezés miatt tartalmazhatnak nemkívánatos anyagokat. A lazacról szintén ugyanez elmondható: habár remek omega-3-zsírsav-forrás, az eladhatóság miatt színezhetik a húsukat, ami káros az egészségünkre. Ugyanakkor a hazai halkínálat is kiváló erre a célra, a magyarországi fogas, ponty vagy harcsa talán a legideálisabb tápanyagforrás.

A tonhal csodát tesz, de érdemes mértékkel fogyasztani

A gombák esetében a csiperkegomba, a laskagomba és a vargánya emelkedik ki a mezőnyből, ezek ugyanis alig tartalmaznak kalóriát, ugyanakkor van bennük fehérje és antioxidáns. Remekül kiegészítik a húsételeket, de leves formájában önmagukban is ízletes ételt tálalhatunk fel. A hazai erdőkben is fellelhetők, így október környékén érdemes egy kis kardióedzés gyanánt keresgélni.

A húsokról szintúgy elmondható, hogy nem tartalmaznak kalóriát, de fehérjében bővelkednek. A legjobb választás a kacsa és a marha, ez utóbbit tartják a legteljesebb húsfélének. Amennyiben az egyszerű, de olcsó megoldásra törekszünk, úgy a csirkemellet javasoljuk fogyasztásra. Mivel a rizsben sok a kalória, így diétás étrend esetén quinoával lehet pótolni, aminek 100 grammjában 14 gramm fehérje található. Emellett létfontosságú aminosavakat tartalmaz, párolva tehát tökéletes opció ebédre.

Kapros tökfőzelék csirkemell pörkölttel

Délután ezeket fogyaszthatjuk

Uzsonnára egy ízletes gyümölcsből készített smoothie elkészítésével tehetünk sokat az egészségünkért. Az áfonyában szinte alig van kalória, ellenben tele van antioxidánssal. Az alma értékes rostokat tartalmaz, míg az eperrel a szemünkért tehetünk sokat. Most ráadásul a baracknak is szezonja van, így ezt is érdemes hozzáadni a turmixunkhoz. Az ízületeink védelméért érdemes beszerezni kollagént, vagy legalábbis olyan gyümölcsöket is felhasználni, amelyek tartalmaznak kollagént.

Ezekkel az ételekkel láthajuk el KOLLAGÉNNEL a testünket

A vacsora egy kényes pontja az étkezéseinknek, hiszen este már nem mozgunk sokat, így különösen fontos, hogy mikor és mit eszünk. Érdemes 19 óra után már nem fogyasztani semmit, előtte viszont lassú felszívódású szénhidrátokat bevinni a szervezetünkbe, ugyanis ezek egyenletessé teszik a vércukorszintet, ezáltal hosszabb ideig érezzük magunkat jóllakottnak. A hüvelyes zöldségek, a káposztafélék és a teljes kiőrlésű gabonafélék tartoznak ide, de a túrót is olvasóink figyelmébe ajánljuk, hiszen ez is ezt a csoportot erősíti, ráadásul tele van fehérjével.

Szeretnél változtatni életmódodon?

Segítünk! Csatlakozz a Clean Eating életmódprogramohoz!

  • Ez nem egy diéta – nem fog a súlyod liftezni, nincs kötelező, vagy tiltott étel
  • Érzékenységgel élőknek is – FODMAP, glutén, inzulin és laktóz intoleranciára is figyelő receptjeink is vannak
  • Több mint 300 könnyen elkészíthető, finom és egészséges recept
  • 5 db Clean Eating e-könyv 20.000 Ft értékben
  • Most 60.000 Ft helyett csak 1990 Ft/hó