Tudatos táplálkozás

Unod a csirkét és a rizst? Így építs izmot ínycsiklandó fogásokkal!

Ha izomnövelő, testépítő diétáról van szó, a csirkemell és a rizs szinte mindig ott figyel a bevásárlólista élén – ez a kombó a jolly joker, az ultimate izomépítő, a professzionális bodybuilderek titka.

Elég ha megnézzük a hegyomlásméretű, díjnyertes testépítő Ronnie Coleman étrendjét: a napi öt étkezésből háromnál szerepel a csirkemell – így naponta betol egy kiló csirkét. Minden. Egyes. Nap.

Oké, a csirkemell tényleg elsőosztályú fehérjeforrás, hiszen 100 gramm fogyasztásával csupán 120 kalóriát viszünk be a szervezetünkbe, és ennek nagy része fehérjéből származik: egészen pontosan 23 grammnyiból.

Ez szép és jó, de valljuk be, a csirke egy idő után már elég unalmas, nem?

Meg persze nem is túl egészséges folyamatosan csirkét ennünk.  És akkor még nem beszéltünk a húsmentes étrendet követőkről: számukra mi a tökéletes izomnövelő fogás?

A jó hír: nem muszáj csirkén és rizsen élnünk, ha kockás hasra, széles mellkasra, ágyúgolyó vállakra vagy csúcsos bicepszre vágyunk: rengeteg olyan finom Clean fogással találkozhatunk, amellyel nemcsak fehérjeigényünket, de kulináris vágyainkat is kielégíthetjük… legyen szó húsimádó vagy húsmentes ételekről.

Íme 3 közülük – egy halas, egy teljesen vegán és egy húsos változat. Mindegyikhez találunk egy szuper receptet is!

Garnélarák

Ha izomnövelés, akkor a csirkemell szinte mindig ott figyel a bevásárlólista élén... De mi a helyzet, ha unjuk már – vagy épp nem eszünk húst? Vegán fehérjeforrások húsmentes fehérje garnéla

Kezdjük a számokkal: 100 gramm garnélarák csupán 80 kalóriát tartalmaz – és 20 gramm fehérjét. Ráadásul a garnéla baromi finom, és sokoldalúan felhasználható alapanyag – salátákhoz és főétkezésekhez is remek. Kissé drágább választás, mint a csirkemell, viszont legalább olyan jó fehérjeforrás, és még diétásabb.

De hogyan fogyasszuk?

Mondjuk így:

Szejtán

Ha izomnövelés, akkor a csirkemell szinte mindig ott figyel a bevásárlólista élén... De mi a helyzet, ha unjuk már – vagy épp nem eszünk húst? Vegán fehérjeforrások húsmentes fehérje szejtán

A szejtán, vagyis búzahús elképesztően király fehérjeforrás – nem csak vegánoknak. 100 gramm szejtánban 26 (!) gramm fehérjét találunk, és mindössze 117 kalóriát viszünk be fogyasztásával. A kiváló értékek azonban mit sem érnek, ha a falatokat úgy kell leerőltetnünk a torkunkon.

Szerencsére erről szó sincs: a szejtán egy fantasztikus húspótló, amelyet a húsokhoz nagyon hasonló állaga miatt mindenféle receptben felhasználhatunk – akár még vegán kolbászt is készíthetünk belőle!

Ehhez viszont tökéletes alapanyagra lesz szükségünk – íme a recept:

Aztán próbáljuk ki ezt a csodálatos vegán brassóit:

Sertés

Ha izomnövelés, akkor a csirkemell szinte mindig ott figyel a bevásárlólista élén... De mi a helyzet, ha unjuk már – vagy épp nem eszünk húst? Vegán fehérjeforrások húsmentes fehérje

“Hús, csábító hús…”

Ha húsimádók vagyunk, de már lassan csipogunk a sok csirkemelltől, válasszuk a sertést – persze nem mindegy, melyik részét. A szűzérme és a karaj a legjobb választás, ha sok fehérjére vágyunk alacsony kalóriatartalom mellett: az előbbi 21 gramm fehérjét tartalmaz 105 kalória mellett, míg az utóbbi fogyasztásakor ugyanannyi fehérjét vihetünk be, csak kicsit magasabb, 143 grammos kalóriatartalom mellett.

Íme egy ínycsiklandó sertésszűzös recept:

És egy király karaj kaja:

Ha kis változatosságra, új ízélményekre és kemény izmokra vágyunk, a fenti három fehérjeforrással nem lőhetünk mellé!

Ha többre vágysz, próbáld ki a Clean Eating Életmódprogramot – mindössze 90 Ft-ért!

  • 300+ egészséges, finom recept – hetente újabbakat küldünk
  • Kipróbált, bevált mintaétrendek
  •  5 db e-könyv, összesen több mint 15.000 Ft értékben!
  • Hetente több Clean Eating cikk, hogy motivált maradj!

Kattints, és regisztrálj: bit.ly/csatlakozz-a-clean-eatinghez

Tetszett? Oszd meg :)