Magnézium

A magnézium létfontosságú ásványi anyag, melyet szervezetünk nem képes szintetizálni, így táplálékkal kell magukhoz venni. Erősíti a csontokat és a fogakat, elősegíti az egészséges izomműködést, segítve azok pihentetését. Fontos a menstruáció előtti görcsök leküzdésében, a szívizomzat és az idegrendszer helyes működésében. Alapvetően lényeges az energiatermelésben. Számos enzim támogatója/összetevője.
A szervezetben mintegy 25-30 gramm magnézium található, melynek csaknem fele a csontokban koncentrálódik, de az izom- és májsejtekben is jelentősebb mennyiségben fordul elő.

A magnézium napi szükséglete: Az RDs érték 300mg, de egyes kutak szernt 1000mg az optimális. A magnézium hatását támogatja a B1, B6, C és D Vitamin, Cink, Kalcium, Foszfor.

A magnézium legjobb természetes forrásai: Búzacsíra, mandula, kesudió, sörélesztő, hajdina liszt, brazil dió, földimogyoró, pekándió, bab, fokhagyma, mazsola, zöldborsó, rákfélék. 
A kalcium hatását csökkenti a túlzott protein- , zsír-, kalcium bevitel.

 

 

Nature

Tartalmainkat először hírlevél-olvasóinknak küldjük el. Iratkozz fel, hogy elsőként kapd meg leveleinket!

Tartalmainkat először hírlevél-olvasóinknak küldjük el. Iratkozz fel, hogy elsőként kapd meg leveleinket!

Olvass további hasznos tartalmakat:

A nagy rostmustra

Mik is azok a rostok? Minden rosttípusnak megvan a maga egyedi szerkezete és hatása az emésztőrendszerre és az egészségre. Pontosan milyen szerepük van? Lássuk!

Elolvasom