A zöld vitaminbomba: együnk minél több rukkolát!

Véd a ráktól, erősíti a csontokat, támogatja a szem egészségét, gazdag klorofillban, ráadásul még fogyni is segít. Ezt a csodanövény a rukkola, amely már az ókorban is igencsak nagy népszerűségnek örvendett. Fogyasztásával számos kedvező élettani hatást előidézhetünk, és ha még ez sem lenne elég, szinte bármilyen főétel mellé kiválóan passzol. Nézzük hát, mit érdemes tudni erről a csodanövényről!

A rukkola

A rukkola csodálatos zöldség

A rukkola a Földközi-tenger környékéről indult világhódító útjára. A görögök és a rómaiak is mély ismeretekkel rendelkeztek erről a növényről, mely a keresztvirágúak családjába tartozik. Élettani hatásait tekintve akkoriban a szemfertőzések ellen vetették be, de bizonyos népek körében vágyfokozóként is alkalmazták. Ma már az Egyesült Államokban és Oroszországban is gyakran tányérra kerül, míg Magyarországon a második világháborút követő időszakban terjedt el.

Miért olyan egészséges a rukkola?

Tele van vitaminnal!

A rukkola elsősorban A-, B-, C- és K-vitaminban bővelkedik, ezáltal a szemünk és a teljes immunrendszerünk védelméért sokat tehetünk a fogyasztásával. Az ásványianyagokat illetően a vas, magnézium és kálium emelkedik ki. Előbbi fontos alkotóeleme a vérünk oxigénszállító fehérjéjének, a hemoglobinnak, míg utóbbival az izomgörcsök, valamint az izmaink regenerációjáért tehetünk sokat.

A rukkola salátában remek választás

A szív és a csontok védelméért: rukkola

A C- és K-vitamint, illetve a folsav rendkívül fontos tápanyagok a szív számára. A rukkola az egyik legjobb természetes forrása a K-vitaminnak, amely a csontok számára nélkülözhetetlen kalcium felszívódásában segít. Kismamák számára szintén jó hír, hogy a rukkola a magzat egészséges növekedéséért is sokat tehet.

Klorofill-lal a rák ellen

A máj megbetegedésének, valamint az aflatoxin nevű rákkeltő anyagoknak a klorofill az egyik legjobb ellenszere. Fontos azonban tudni, hogy a rukkola nyers fogyasztásával vihetjük be a szervezetünkbe a legnagyobb mennyiséget a klorofillból, így érdemes salátákhoz, valamint köretként főételekhez feltáltalni.

Rukkolás füge saláta

A rukkola csökkenti a gyomorsavat

A bélműködésünknek is jót tesz a rukkola fogyasztása. Egyes kutatások szerint csökkenti a gyomorsav mennyiségét, de arra is rámutattak, hogy az emésztőrendszerünk fekélyei ellen is komoly segítséget nyújthat. A vastagbél egészségének megőrzéséért is bevethető, hiszen rostjai segítenek, hogy a méreganyagok megfelelően kiürüljenek a szervezetből.

Segít a folyadék pótlásában

Mivel a rukkola hidratál, ezért a nyári hőségben segít pótolni az elvesztett vízmennyiséget. Ez a növény ugyanis 90 százalékban tartalmaz vizet, ennélfogva a dinnye mellett az egyik legjobb természetes folyadékpótló.

Rukkolapesztós csirke édesburgonya pürével

Diétázók is bátran fogyaszthatják

Alig tartalmaz kalóriát, hiszen egy bögre rukkolában alig 4 kalória található. Amennyiben szeretnénk büntetlenül feldobni a főételeinket, érdemes rukkolával „felturbózni”, hiszen ezzel két legyet ütünk egycsapásra: ízeset és táplálót ehetünk.

Milyen ételek mellé passzol a rukkola?

Ahogy fentebb is említésre kerül, a rukkolában az a jó, hogy szinte bármi mellé felhasználható. Sokan szeretik nyersen, a (diétás) pizzájuk tetejére rakni feltétként, míg mások salátában veszik hasznát, megint mások a reggeli tojásrántottát dobják fel vele. Csirkemell mellé is remekül párosítható.

Szeretnél változtatni életmódodon?

Segítünk! Csatlakozz a Clean Eating életmódprogramohoz!

  • Ez nem egy diéta – nem fog a súlyod liftezni, nincs kötelező, vagy tiltott étel
  • Érzékenységgel élőknek is – FODMAP, glutén, inzulin és laktóz intoleranciára is figyelő receptjeink is vannak
  • Több mint 300 könnyen elkészíthető, finom és egészséges recept
  • 5 db Clean Eating e-könyv 20.000 Ft értékben
  • Most 60.000 Ft helyett csak 990 Ft/hó