Tudatos táplálkozás

Az Instagram zöld sztárja – Éljen az avokádó!

Az avokádó az elmúlt években hihetetlen népszerűségre tett szert a közösségi fotómegosztó oldalakon: szinte minden influenszer reggelijéről készített fotón ott virít a zöld növény – amely egyszerre számít zöldségnek, gyümölcsnek és gyógynövénynek. Bátran mondhatjuk tehát, hogy az avokádó virágkorát éli – elképesztő mennyiségben termelik, amely környezetvédelmi szempontból nem túl előnyös, azonban mindenképp megéri felvennünk az avokádót az étrendünkbe, hiszen egy fantasztikus tulajdonságokkal bíró növényről van szó.

De miért olyan jó az avokádó?

Az avokádót (Persea Americana) spanyol hódítók hozták be Európába a XVI. században Mexikóból – azonban az utóbbi években lett igazán népszerű. De miért olyan jó választás?

Egyrészt azért, mert az ABC szinte minden vitaminja megtalálható benne. A-, B-, C-, D- és E-vitaminban is rendkívül gazdag, mindemellett pedig dúskál a kalciumban, magnéziumban, foszforban és vasban is – ezek mind segítenek szervezetünk, immunrendszerünk megerősítésében. Szív- és érrendszeri betegségek megelőzéséhez is kiváló.

Egészséges növényi zsírtartalma miatt tápláló, laktató kiegészítője lehet bármilyen diétának – ráadásul olaját bőrapolószerként is használhatjuk, magjából pedig reuma elleni gyógyszirupot készítenek, úgyhogy nem csak ételként remek választás.

Jó tehát a szívnek, a bőrnek, a testnek, a szervezetnek és az érrendszernek– és segít az ideális testsúly megőrzésében.

Talán a fentiek után nem meglepő, hogy a avokádónak bérelt helye van az egészséges Clean Eating hozzávalók közt.

De hogyan fogyasszuk az avokádót?

Önmagában, pirítóssal vagy szimpla krémként is nagyon finom, de rengeteg lehetőségünk van, amelyekkel Clean Eating-stílusban, tiszta összetevőkből készült, egészséges fogásokkal fogyaszthatjuk az avokádót – akár édességként is!

Szendvicskrémként mindig tökéletes:

Brokkolis szendvicskrém

 

Csicserivel is:

Csicserikrémes szendvics

A mexikóiak kedvence, a guacamole szuper választás répalepény mellé is:

Répalepény és guacamole

Ismét Mexikó – íme az egyik legegészségesebb (és legfinomabb) Clean saláta:

Mexikói quinosaláta

Ezzel a kaszinótojással csak nyerhetünk:

Zöld kaszinótojás

 

A házi guacamolét így tudjuk elkészíteni:

Házi quacamole mártogatós

 

És – mint korábban említettük – az avokádóból ínycsiklandó édességeket is készíthetünk.

Ez a csokitorta például biztosan belopja magát minden desszertfanatikus szívébe:

Egészséges csokitorta

De az After Eight diétás Clean verziója, a Before Eight is biztosan nagy kedvenc lesz:

Before Eight szelet

 

És ez csak néhány recept volt a több mint 300-ból!

Próbáld ki a Clean Eating Életmódprogramot! 1 hónapig csak 90 Ft-ért!

🥑 300+ egészséges, finom recept – hetente újabbakat küldünk

🥑 Kipróbált, bevált mintaétrendek

🥑 5 db e-könyv, összesen több mint 15.000 Ft értékben!

🥑 Hetente több Clean Eating cikk, hogy motivált maradj!

Kattints, és regisztrálj a próbahónapra mindössze 90 Ft-ért > bit.ly/csatlakozz-a-clean-eatinghez