Tudatos táplálkozás

Hogyan adj le 10 kilót a nyárra – erőfeszítés és csodaszerek nélkül?

Eleged van a csodadiétákból? A koplalásból? Az étkezés helyetti csodafinom (nem az) turmixokból? A képernyő előtti ugrálásból, amelyekkel körülbelül egy abonett kalóriaértékét tudod csak elégetni?

Mit szólnál, ha koplalás és órákig tartó cardio nélkül, ínycsiklandó, laktató ételek fogyasztásával érhetnéd el álmaid formáját? Nyugi, nem egy csodapiruláról van szó, amelyet brit tudósok fejlesztettek ki, és az amerikai fitneszmodellek esküsznek rá – inkább egy életstílusról, ami rólad szól.

Felszaladt néhány kiló, és megszabadulnál tőlük, de nem akarsz koplalni, és eleged van az órákig tartó, fárasztó edzésekből? Itt a megoldás!

A te ízlésedről. A te napi rutinodról. A te igényeidről.

Ez a Clean Eating – egy apró változtatás, amely csodákra képes. Ráadásul akad néhány trükk, amelyekkel – mint a csalókódokkal a videójátékokban – felturbózhatod fogyásodat, és nyáron nem kell szégyenkezned a fürdőruhában: büszkén feszíthetsz.

Clean Eating, vagyis tiszta táplálkozás. Ez nemcsak azt jelenti, hogy alaposan mossuk el a tányérokat, evőeszközöket, és az alapanyagokat a főzés előtt, hanem: ügyeljünk arra, hogy a tányérunkra kerülő étel minél kevesebb mesterséges anyagot tartalmazzon – kerüljük a finomított cukrokat, mesterséges ízfokozókat, hidrogénezett zsírokat, mesterséges színezőanyagokat, tartósítószereket.

Felszaladt néhány kiló, és megszabadulnál tőlük, de nem akarsz koplalni, és eleged van az órákig tartó, fárasztó edzésekből? Itt a megoldás!

Az nem számít, hogy napi hatszor étkezünk, apró adagokban vagy átmeneti böjtölünk, és csak naponta kétszer ülünk le enni. Nem számít, húsimádók, vegák, vegánok vagyunk – a Clean Eating előnye, hogy mindenkihez illik.

Ez mind szép és jó, de hogy néz ki gyakorlatban? Hogyan adhatsz le tíz kilót a nyári szezonra? Íme néhány tipp!

Felszaladt néhány kiló, és megszabadulnál tőlük, de nem akarsz koplalni, és eleged van az órákig tartó, fárasztó edzésekből? Itt a megoldás!

Vásárolj a termelőtől!

Persze ez nem mindig megoldható, de a Clean Eating lényege, az hogy figyelj oda az étrendedre és az ételeid összetevőire. Egyél húsokat, halakat, magvakat, tojást gyümölcsöket, zöldségeket, teljes kiőrlésű gabonákat. Ezek nemcsak egészségesek, de táplálóak is, így nem leszel folyton éhes, ha Clean-fogásokat eszel.

Mondj nemet a gyorséttermekre!

Oké, tudjuk, néha életmentő egy kajarendelés, és a sajtburesz-sült krumpli kombó elég jól hangzik… Csak az a baj, hogy egyrészt brutál kajakómával jár – aztán egy óra múlva már újra éhes leszel. Mi lenne, ha inkább magadnak készítenéd el a sajtburgeredet? Jó minőségű húsból, teljes kiőrlésű bucival, friss, organikus zöldségekkel? Mellé sütőben sütsz egy kis krumplit vagy édeskrumplit, és nyert ügyed van.

Itt egy szuper burgerrecept – egészséges, elképesztően finom, és tényleg jóllaksz tőle:

Clean burger édesburgonya chipssel

Egy ínycsiklandó hamburger – bűntudat nélkül!
Nézd meg ezt a receptet!
Clean diétás hamburger recept

Legyen pár tuti ötperces kajád!

Vannak olyan napok, amikor a sütő bekapcsolása is brutális erőfeszítést igénylő feladatnak tűnik. Ilyenkor kell néhány olyan tuti recept, amit pillanatok alatt, félkézzel összedobhatsz, így nem kell májkrémes zsömlére fanyalodnod.

Itt találsz ilyeneket:

10 szuper Clean kaja, ha nincs kedved a főzéshez!

Nézd meg, mennyit kell enned…

Egy százkilós férfinak és egy hatvankilós hölgynek nyilván teljesen más az energiaszükséglete. Könnyen lehet, hogy egy pár ugyanazokat az ételeket eszi, ugyanolyan mennyiségben – és egyikük hízik, másikuk fogy.

Számold ki, mennyi kalóriára van szükséged testsúlyod, életkorod, aktivitásod alapján. Ehhez nem kell deriválnod, integrálnod vagy kétismeretlenes egyenletekkel varázsolnod: ma már rengeteg kalkulátort találsz az interneten.

…aztán lehetőleg ezt tartsd be

Tegyük fel, hogy 2000 kalóriára van szükséged naponta ahhoz, hogy fenntartsd jelenlegi testsúlyodat. Ha fogyni szeretnél,  ennél nyilvánvalóan többet kell égetned – vagy kevesebbet enned. Vagy mindkettő. Heti egy kiló fogyáshoz hetente 7000 kalóriával kell kevesebbet enned. A napi 1000 kalória viszont nagyon kevés – elég nehéz így jóllakni…

A trükk: mozogj mellé.

Ha utálsz edzeni, akkor sincs gond: sétálj! A séta az egyik legjobb kalóriaégető aktivitás, mert: nem leszel éhes tőle, nem lesz izomlázad, és nem fulladsz ki közben. Ráadásul a fejedet is kitisztítja.

Egy félórás sétával úgy kétszáz kalóriát égethetsz el, mindenféle erőfeszítés nélkül. Ha napi egy órát sétálsz, és lejjebb viszed a kalóriáidat 500 kalóriával, sima ügy a fogyás, koplalás és órákig tartó fitneszszeánszok nélkül. (Persze az órákig tartó fitneszszeánszok is tök jók néha – csak hát nem mindig van hozzájuk ideje/energiája/kedve az embernek.)

Rágcsázz okosan!

Nincs Netflixezés csipsz vagy sós mogyi nélkül? Válassz egészséges snackeket. Ez most nem azt jelenti, hogy rágcsálj répát vagy hasonlók (persze, ha szereted, nyugodtan, a répa jó választás), inkább cseréld le a zörgő zacskós csodákat a Clean-verziójukra.

Itt egy kis segítség:

Clean Eating – Desszert- és snackrajongó különkiadás

És itt van még néhány szuperegyszerű, szuperhatékony trükk:

9 egyszerű trükk, amivel könnyebben megy a fogyás

Ha szeretnél gyorsan, hatékonyan fogyni, koplalás és jojó-effektus nélkül, mindenképp próbáld ki a Clean Eatinget.

Ha többre vágysz, próbáld ki a Clean Eating Életmódprogramot – mindössze 90 Ft-ért!

  • 300+ egészséges, finom recept – hetente újabbakat küldünk
  • Kipróbált, bevált mintaétrendek
  • 5 db e-könyv, összesen több mint 15.000 Ft értékben!
  • Hetente több Clean Eating cikk, hogy motivált maradj!

Kattints, és regisztrálj: bit.ly/csatlakozz-a-clean-eatinghez